شرح خبر
 
تاریخ
1396/8/16
عنوان ​کیندل 2017، نسل جدید کتابخوان‌های دیجیتال
متن
شرکت آمازون نسخه جدید کتابخوان‌های دیجیتال خود را روانه بازار کرده است، که گفته می‌شود نسل جدید این دستگاه‌ها محسوب می‌شود.
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از گودایریدر، شاید در نگاه اول تنها تفاوت جدیدترین دستگاه کتابخوان کیندل شرکت آمازون اندازه بزرگترش نسبت به کیندل سال پیش باشد. اما بر اساس ویژگی‌های اعلام شده، باید این دستگاه را آغاز نسل جدیدی از کتابخوان‌های دیجینال دانست. 

کیندل 2017 در مقایسه با کیندل 2016 را می‌توان نسل دوم این نوع دستگاه‌ها دانست؛ چون علاوه بر ضد آب بودن، دارای ویژگی‌های قابل توجهی مانند قابلیت پخش فایل‌های صوتی از طریق بلوتوث است.
 
به گفته مسئولان آمازون نسخه جدید کیندل تفاوت قیمت فاحشی با نسخه‌های قدیمی خود ندارد و حتی کسانی که نسخه‌های قدیمی را دارند، می‌توانند سیستم عامل جدید را در دستگاه خود به روز‌رسانی کنند. 

دستگاه کیندل 2017 باریک‌تر از دستگاه‌های پیشین خود است و کمی بزرگتر از قبلی ها ساخته شده است و به همین  دلیل 194گرم سنگین‌تر است. علت بالا بودن وزن دستگاه جدید داشتن باطری بزرگتر است. دستگاه سال 2016 تنها 131 گرم وزن داشت. 

دستگاه جدید از یک پردازنده دوهسته‌ای استفاده می‌کند که نسبت به قبلی‌ها که یک هسته‌ای بودند، سرعت بیشتری دارد. 

به گفته مسئولان آمازون نرم افزارهای به کار رفته در دستگاه کیندل جدید نیز قابلیتهای بیشتری دارند. مثل تبدیل تصاویر و صفحات رنگی به سیاه و سفید، یک نوار ابزار پیشرفته و اپلیکیشن کتابخوان پیشرفته با قابلیت مشخص کردن کلمات. 

اما آمازونی ها از امکانات بیشتری خبر می‌دهند که قرار است در نسخه‌های بعدی این نسل از دستگاه‌های کیندل وارد شود.












منبع خبر: خبرگزاری ایبنا
منبع