شرح خبر
 
تاریخ
1399/7/21
عنوان ارائه خدمات مرجع مجازی کتابخانه دیجیتال کودکان و نوجوانان در کتابخانه ملی ایران
متن
سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران همزمان با روز جهانی کودک، خدمات مرجع مجازی، مربوط به کتابخانه دیجیتال کودکان و نوجوانان را به متقاضیان ارائه می دهد.

به گزارش لیزنا، به منظور دسترسی آسان به منابع کتابی در حوزه کودکان و نوجوانان، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران خدمات مرجع مجازیِ برای گروه سنی کودکان و نوجوانان ارائه می دهد.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدود شدن ارائه خدمات حضوری، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تهمیداتی برای ارائه خدمات مورد نیاز گروه سنی کودک و نوجوان درنظر گرفته است؛ بر همین اساس خدمات مرجع مجازی کودکان در سایت کتابخانه دیجیتال کودکان و نوجوانان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ایجاد شده و ارائه می شود.

خدمات مرجع مجازی کودکان و نوجوانان كتابخانه ملی ایران این امكان را می دهد تا متقاضیان بتوانند بدون نیاز به حضور در محل كتابخانه، نیازهای اطلاعاتی و پرسش های خود را با كارشناسان مرجع مجازی ازطریق پست الكترونیكی، گفتگوی همزمان (چت آنلاین)، پرسش و پاسخ در شبکه های اجتماعی و ارسال پیامک درمیان گذاشته و پاسخ های لازم را دریافت کنند.

به گفته رضا شهرابی مدیرکل اداره اطلاع رسانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، با بهره برداری از خدمات مرجع مجازی کودکان و نوجوان کتابخانه ملی ایران، امکان ثبت سفارش و تحویل نسخه دیجیتال کتاب های این گروه سنی فراهم می شود.

به گفته شهرابی در صورت موجود بودن منابع و در راستای حفظ مالکیت معنوی آثار، فقط تا سقف ۲۵ درصد از منبع نسخه دیجیتال شده به متقاضیان تحویل داده خواهد شد و کارشناسان مرجع مجازی کودکان کتابخانه ملی ایران پس از تهیه نسخه دیجیتال مورد نیاز متقاضیان، فایل موردنظر را برای کاربران کتابخانه ملی ارسال خواهند کرد.











منبع خبر: خبرگزاری لیزنا
منبع