شرح خبر
 
تاریخ
1398/9/14
عنوان ​مداد‌های دیجیتالی که کتاب‌ها را برای کودکان زنده می‌کند
متن
به تازگی کتاب‌هایی همراه با مدادهای هوشمند دیجیتال طراحی شده و در اختیار کودکان بیش از 400 کودکستان شهر تالین استونی قرار گرفته که کودکان را به خواندن و ورق زدن کتاب‌ها علاقه‌مند کرده است.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از یورونیوز- در شهر تالین پایتخت کشور استونی کتاب‌هایی هوشمند برای کودکان طراحی شده که کودکان می‌توانند با قرار دادن مدادهای دیجیتال بر روی تصاویر و حروف، صدای شخصیت‌های داستانی را بشنوند و از این طریق کتاب‌ها برایشان به صدا در می‌آیند.

این پروژه جدید که هدف از آن ایجاد عشق و علاقه در کودکان برای کتاب‌خوانی و کمک به کتاب‌خوان شدن آن‌ها است از طریق ترکیب روش داستان‌گویی سنتی با تکنولوژی دیجیتالی جدید ترتیبی می‌دهد که کودکان با استفاده از مدادهای هوشمند دیجیتال مجموعه‌ای از کتاب‌های جدید را بخوانند.

.لورا پائیت، مدیر این پروژه گفت: «اولین هدف ما این بود که آموزش‌های اولیه را برای کودکان با شادی و بازی همراه کنیم. و به تدریج توجه بچه‌ها را هر چه بیشتر به سمت کتاب معطوف کنیم. زیرا بچه‌های امروز بیشتر تمایل دارند به سمت گوشی‌های هوشمند و بازی‌های رایانه‌ای جذب ‌شوند.»

او افزود: «در حالی که کودکان کتاب‌ها را ورق می‌زنند این قلم‌ها مهارت‌های حرکتی را به آن‌ها می‌آموزند و با آواز و شعرخوانی و پرسش‌های معین به دو زبان استونیایی و لیتوانی به بچه‌ها جایزه می‌دهد.»

این پروژه از زمانی کلید خورد که کارشناسان آموزشی از کمبود مطالب آموزشی با کیفیت مناسب و تازه برای نوآموزان احساس نگرانی کردند و تصمیم گرفتند با تشکیل یک تیم قوی و با اختصاص بودجه  370 هزار دلار 5 کتاب و یک بازی را به دو زبان لتوانی و استونیایی تولید کنند.

به گفته یکی از نویسندگان عضو این پروژه نتایج به دست آمده در بیش از 400 کودکستان‌ که نیاز به افزایش آگاهی از کتاب در آن‌ها احساس می‌شد مورد آزمایش قرار گرفت.

یکی از مربیان کودک که شاهد استفاده کودکان از مدادهای هوشمند بوده به یورونیوز گفت: «بچه‌هایی بودند که نمی‌دانستند کتاب را چطور باز کنند، ورق بزنند و ببندند. برخی از کودکانی در خانه‌شان هیچ کتابی وجود ندارد و والدینی که آشکار است کتاب نمی‌خوانند.ما هر روز شاهد بودیم که بچه‌ها بیشتر از کتاب، جذب وسایل هوشمند و به خصوص صفحات نمایشگر می‌شوند. این امکان جدید کمک می‌کند تا کتاب‌ها با همه ویژگی‌های مثبت نمایشگرهای دیجیتال در اختیار کودکان قرار بگیرد.»

کارشناسان آموزشی مدادهای هوشمند را ابزاری موثر برای تقویت تعامل و جذب کودکان به صفحات کتاب به جای صفحات نمایشگر دانسته‌اند.











منبع خبر: خبرگزاری ایبنا
منبع