کارگاه مبانی استراتژیهای ادراک خواندن (Reading Comprehension Strategies) روزهای ۲۴ و ۲۵ مرداد برگزار می شود.
به گزارش لیزنا، مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، کارگاه دو روزه مبانی استراتژیهای ادراک خواندن را امرداد ۱۳۹۸، در دو بخش تئوری و عملی، ویژه آموزگاران، مربیان، دانشجویان، کارورزان آموزشی، کتابداران، مادران و پدران برگزار میکند.
استراتژیهای ادراک خواندن با تمرکز بر بازیابی اطلاعات متن و تعبیر و تلفیق مطالب، لایهبرداری معنایی، توان پیشبینی، تعمیم، تداعی و دیگر ابعاد پیدا و پنهان درک متن، میتواند نقش مؤثری در توانافزایی اندیشیدن، استدلال، ساختِ معنا و در نتیجه دستیابی به لایههای عمیقتر سواد در پیوند با ادبیات داشته باشد. کارگاه مبانی استراتژیهای ادراک خواندن، به مبانی تئوری و عملی این استراتژیها با هدف تقویت و تعمیق مهارتهای ادراکی میپردازد.
سرفصلهای کارگاه:
- شناسههای ارتباطی متن و ادراک خواندن
- استراتژیهای درک متن پیش از خواندن
- استراتژیهای درک متن هنگام خواندن
- استراتژیهای درک متن پس از خواندن
کارگاه دو روزه مبانی استراتژیهای ادراک خواندن، پنجشنبه و جمعه، ۲۴ و ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ از ساعت ۹ تا ۱۴ در خانه «با من بخوان» و آموزش خلاق خانواده مافی، به نشانی تهران، خیابان سید جمالالدین اسدآبادی، خیابان بیست و دوم، پلاک ۹، واحد ۱ برگزار خواهد شد.
هزینه این کارگاه ۲۳۸ هزار تومان است و در پایان کارگاه، به شرکتکنندگان گواهی حضور در کارگاه مبانی استراتژیهای ادراک خواندن داده خواهد شد. لازم به ذکر است گنجایش پذیرش این کارگاه محدود است و اولویت با افرادی خواهد بود که زودتر در کارگاه ثبتنام کنند.
علاقهمندان میتوانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبتنام با شماره ۰۹۱۹۸۷۱۰۳۶۴ تماس بگیرند یا بهصورت آنلاین در کارگاه ثبتنام کنند.
منبع خبر: خبرگزاری ایبنا