شرح خبر
 
تاریخ
1400/1/17
عنوان نرخ افزایشی فروش کتاب‌های الکترونیک و صوتی در سال 2021
متن
در ابتدای سال 2021 تنها در ماه ژانویه نرخ فروش 21درصد نسبت به دوره مشابه در سال 2020 افزایش داشته که این امر در تاریخ فروش این کتاب‌ها بی‌سابقه بوده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوک‌ریدر، فروش کتاب الکترونیک در کشور آمریکا در سال گذشته نسبت به سال‌های گذشته چنان افزایش داشته است که بسیاری از سایت‌های فروش این کتاب‌ها بازار این نوع کتاب‌ها را به کیک داغ تشبیه کردند که مدت کمی از تولید کتاب‌های الکترونیک در بازار فروش رفته است. در ابتدای سال 2021 تنها در ماه ژانویه نرخ فروش 21درصد نسبت به دوره مشابه در سال 2020 افزایش داشته که این امر در تاریخ فروش این کتاب‌ها بی‌سابقه بوده است.
 
طبق آخرین اطلاعات و آمارهای منتشر شده از ناشران و تولیدکنندگان کتاب‌های الکترونیک بیش از 91میلیون دلار تنها درآمد آنها از طریق فروش کتاب الکترونیکی در ماه ژانویه 2021 بوده است و انتظار می‌رود این افزایش فروش در ماه‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.
 
بر اساس این گزارش میزان فروش کتاب‌های صوتی نیز در سال گذشته رشد قابل توجهی داشته و این رشد در ابتدای سال جاری نیز ادامه داشت. آمارهای فروش کتاب‌های صوتی در ماه ژانویه امسال افزایش 17درصدی و درآمد بیش از 59میلیون دلاری را ثبت کردند.
 
در سال گذشته بیشتر کتابفروشی‌ها به فروش آنلاین خود تکیه کردند و حتی با وجود اینکه کتابفروشی زنجیره‌ای بارنزاندنوبل سعی در بازگشایی بعضی از شعبات خود کرد؛ ولی باز هم روی فروش آنلاین خود حساب کرده بود. میزان درآمد فروش آنلاین کتابفروشی‌ها رشد 25درصدی با درآمد 244میلیون دلاری داشت.











منبع خبر: خبرگزاری ایبنا
منبع