شرح خبر
 
تاریخ
1393/9/2
عنوان شناسایی سربازان مستعد خودکشی با الگوریتم ریاضی
متن
محققان آمریکایی توانستند با استفاده از قوانین ریاضیات، به مدلی برای شناخت سربازان در معرض بالای خطر خودکشی دست پیدا کنند.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا منطقه خوزستان، یکی از مسائل رایج میان سربازان، به خصوص در هنگام جنگ‌های متجاوزانه و استعماری، خودکشی است.

در این پژوهش، محققان دانشگاه آکسفورد اطلاعات مربوط به بیش از 40 هزار سرباز را که به‌علت مشکلات روانشناسی بین سال‌های 2004 تا 2009 بستری‌شده بودند، بررسی کرده و در نهایت توانستند به مدلی ریاضی جهت پی‌بردن به خطر خودکشی در این سربازان دست یابند.

برنامه جدید پیش‌بینی کننده، به بررسی 30 فاکتور از جمله سن شمولیت، سابقه خشونت، نوع مصدومیت و مصرف داروهای تجویزی پرداختند که می‌توانند در پیش‌بینی خطر خودکشی سربازان کمک کنند. فقدان شنوایی از دیگر عوامل شگفت‌انگیزی بود که محققان دریافتند می‌تواند در شناسایی افراد در خطر ارتکاب خودکشی - احتمالا بخاطر ارتباط فقدان شنوایی با آسیب سر - مورد استفاده قرار بگیرد.

مدل مذکور در این بررسی نشان داد، بیش از نیمی از سربازانی که پس از ترخیص از بیمارستان اقدام به خودکشی کرده بودند، جزء سربازان با میزان بالاترین خطر خودکشی پیش‌بینی شده در این نرم‌افزار قرار داشتند. به گفته دانشمندان، این برنامه می‌تواند سالانه از میان هر 100 سرباز جان چهار نفر را نجات دهد.

گفتنی است میزان خودکشی در افراد ارتش آمریکا از سال 2004 به بعد در حال افزایش است. بررسی‌های پیشین نشان داده بودند که سالانه از هر 100 هزار سرباز بستری‌شده در بیمارستان حدود 264 نفر خودکشی می‌کنند.

نتایج این پژوهش در مجله Psychiatry منتشر شده است.












منبع خبر: خبرگزاری ایسنا
منبع