شرح خبر
 
تاریخ
1398/12/1
عنوان کتاب‌خوانی در فنلاند/خطی از کتاب دور کره زمین
متن
بر اساس گزارش این سایت مردم این کشور هر کدام به طور متوسط 13 کتاب در سال از کتابخانه‌های عمومی کتاب امانت می‌گیرند که با این کتابها می‌توان خطی به دور کره زمین کشید.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوک تراست در گزارشی آمارهایی از میزان کتاب‌خوانی کشورهای مختلف ارائه کرده است که در آن سهم کشور فنلاند در شمال اروپا عددی قابل توجه است که نسبت به سایر کشورها از آمار شگفت انگیزی در کتابخوانی بهره‌مند هستند.
 
بر اساس گزارش این سایت مردم این کشور هر کدام به طور متوسط 13 کتاب در سال از کتابخانه‌های عمومی کتاب امانت می‌گیرند که با این کتاب‌ها می‌توان خطی به دور کره زمین کشید.
 
در جدول ارائه شده از سوی این سایت کشورهای اروپای شمالی در رده های بالا هستند که وضعیت سوئیس، اتریش و آلمان نسبت به بقیه بهتر است.
 
در اتریش هر فرد به طور متوسط در سال 2کتاب به امانت میگیرد در حالی این عدد در سوئیس به بیش از 4 می‌رسد.
 
به نوشته این سایت یکی از دلایل اصلی رغبت مردم فنلاند به کتاب‌خوانی سیستم ساده و سریع کتابخانه‌ای در این کشور و میزان دسترسی مردم به کتاب است.
 
در یک نظرسنجی که از سوی بنیاد فرهنگ فنلاند سال پیش انجام شد سیستم کتابخانه به عنوان مهم‌ترین سرویس فرهنگی این کشور انتخاب شد و 93 درصد از شهروندان نزدیک بودن به یک کتابخانه را مهم‌ترین مسئله فرهنگی خواندند.











منبع خبر: خبرگزاری ایبنا
منبع