شرح خبر
 
تاریخ
1400/10/26
عنوان معرفی کتاب بزرگسال 25 دی 1400
متن


آداب مردي و تربيت نسوان (دو رساله در نقد مردمداري مردان از دوره قاجار)
نویسنده: علي باغدار دلگشا
ناشر: شیرازه
سال نشر: 1396
آداب مردی و تربیت نسوان دو رساله از اواخر دوره‌ی ناصری و اوایل دوره‌ی مظفری با موضوع نقد مَردمَداری دوران قاجار است. آداب مردی، رساله‌ای منظوم از امیر ارصلان در سال 1265 شمسی و تربیت نسوان رساله‌ای منثور و شبه ترجمه از یوسف خان مستوفی است که در سال 1279 شمسی تدوین شد. این دو رساله نشان می‌دهند نخستین نقادان جامعه مَردمَدار ایران در دوره‌ی قاجار، خود مردان بودند. موضوع محوری این دو رساله نقد آداب و نوع رفتار مَردمَدارانه مردان با زنان و نقد برخی آداب اجتماعی غلط در دوره‌ی قاجار است.





 

يا متمايظ شو يا بمير
نویسنده: برایان تریسی
مترجم: مسعود لعلی
ناشر: پندار تابان
سال نشر: 1396
اگر به دنبال راهکاری واقعی برای چند برابر کردن حقو‌تان هستید! اگر از شغلتان راضی نیستید و می‌خواهید کار مناسبی پیدا کنید! اگر بیکار هستید و به دنبال شغل می‌گردید! یا می‌خواهید ترفیع سریع شغلی داشته باشید! این کتاب را نه یک بار که چند بار مطالعه کنید.
این کتاب به شما می‌آموزد چگونه با متمایز شدن بر مبنای بالا بردن کیفیت مهارت‌ها و اطلاعات، فرصت‌های شگرف و پول‌ساز در بازار نصیب شما می‌شود.



 

يك عاشقانه‌ي آرام
نویسنده: نادر ابراهیمی
ناشر: روزبهان
سال نشر: 1376
این داستان در ایران قبل از انقلاب روایت می‌شود و شامل سه فصل با عنوان‌های پیش از آن واقعه‌ی بزرگ، در قلب آن واقعه و آن سوی واقعه است. شخصیت اصلی این رمان گیله‌مرد معلمی است که علاوه بر تدریس، فعالیت‌های سیاسی زیادی انجام می‌دهد. او در یکی از سفرهای خود با دختری به نام عسل ازدواج می‌کند و شروع عاشقانه آرام پس از این واقعه شکل می‌گیرد. در طول داستان گیله‌مرد به دلیل فعالیت‌های سیاسی و انقلابی‌ای که داشت تبعید می‌شود که ناآرامی‌هایی را برای زندگی آن‌ها به وجود می‌آورد. اما جذابیت داستان در این قسمت است که عسل و گیله مرد در هیچ قسمت از داستان و با وجود مشکلات فروانی که دارند دست از دوست داشتن هم بر نمی‌دارند و سعی می‌کنند عشق خود را هر روز به شکل‌های متفاوت‌تری به هم ابراز کنند. این کتاب پر از تمثیل‌ها و مثال‌های عاشقانه است.



معبد و مكاشفه
نویسنده: هانري كربن
مترجم: انشاءلله رحمتي
ناشر: سوفیا
سال نشر: 1389
مضمون اصلی کتاب، تأویل روحانی عبادت و معبد یا همان کشف اسرار عبادات است. عارفان ما فراوان از تفاوت حج عوام و حج خواص سخن گفته‌اند. یکی «قصد کوی دوست است» و دیگری «میل روی دوست»؛ یکی «حج خانه خلیل» است و دیگری «حج حرم جلیل». نویسنده، تأویل روحانی عبادت و معبد را مبنایی برای معنا بخشیدن به زندگی آدمی و دستیابی وی به ساحات وجودی ژرف‌ترِ خویش قرار داده است. به علاوه بر اساس تلقی خاص وی از حقیقت ملکوتی معبد می‌توان همه‌ی میراث و میراث‌داران معنویت ادیان ابراهیمی را در یک پژوهش تطبیقی به معنای دقیق کلمه، برای اجرای طرح واحدی که همانا احیا و اعاده معبد بر اساس نمونه آسمانی آن است، به یاری گرفت.


 

چگونه کمتر کار کنیم
نویسنده: لئو باباتا
مترجم: لیلا شاپوریان
ناشر: هنوز
سال نشر: 1396
این کتاب، به ما می‌آموزد چگونه با ساده کردن کارها می‌توانیم به اهداف خود برسیم. یاد می‌گیریم چطور بر کار کمتر تمرکز کنیم و از آن استفاده کنیم تا در حوزه‌های مختلف زندگی قدرتمندتر شویم. یاد می‌گیریم حجم کارها، پروژه‌ها، ارتباطات و اطلاعات را کاهش دهیم، به زندگی خود نظم بدهیم و در نتیجه با تنش کمتر فعالیت کنیم. در قسمت اول کتاب 6 اصلِ تعیین حدود، انتخاب کارهای ضروری، سادگی، تمرکز، ایجاد عادت و شروع کردن با کارهای کوچک بررسی و در قسمت دوم راهنمایی‌هایی عملی برای اجرای این اصول ارائه می‌شود.


 

موضوع اصلی چیست؟ چگونه در نیمه دوم عمر زندگی پرشور و جذابی داشته باشیم!
نویسنده: جیمز هالیس
مترجم: ناهید سپهرپور
ناشر: بنیاد فرهنگ زندگی
سال نشر: 1397
نویسنده در این کتاب از ما می‌خواهد به ارتباط با خودمان اندیشمندانه‌تر بنگریم و بدانیم که زندگی مجموعه‌ای از دستاوردها و خسران‌هاست، باید بپذیریم هر آنچه به دست می‌آید، از دست هم می‌رود؛ بازیابی اقتدار شخصی به ‌منظور راهبری و بازسازی نیمه دوم زندگی، امری حیاتی است؛ موقعیت‌هایی همچون عشق، شفقت و صمیمیت با دیگران با ریسک همراه هستند و ما نمی‌توانیم از این ریسک اجتناب کنیم؛ همه ما در برابر زندگی احساس شرم می‌کنیم؛ اما باید به یاد بیاوریم که درحقیقت همه ما نزد خدا پذیرفته‌شده هستیم؛ تعادل روانی خود را حفظ کنیم؛ باید بپذیریم هرچند همواره نیت خوبی داشته باشیم، بالاخره دیر یا زود با درد و رنج مواجه خواهیم شد و در نهایت اینکه تاحدی از حس شوخ‌طبعی برخوردار باشیم. جیمز هالیس تلاش کرده تا فکر خواننده را به تحرک درآورد و جهت‌های فکری، اولویت‌ها و ارزش‌های او را تغییر دهد.
می‌توانید نسخه دیجیتال این کتاب را از طریق لینک زیر امانت گرفته و مطالعه کنید:
http://www.hepl.ir/UI/2d9ee0eb-db65-4a8a-a6dd-3377346c435d/Catalogue.aspx?History=true


 

سرگذشت مک‌دونالد
نویسنده: ری کراک
مترجم: مهدی لطیفی شیره جینی
ناشر: منوچهری
سال نشر: 1396
این کتاب، تاریخچه‌ی شرکت مک‌دونالد و سرگذشت‌نامه‌ی ری کراک، رهبر این شرکت، است. سرگذشت مک‌دونالد به ما یادآوری می‌کند که فرصت‌های شغلی بسیارند و تنها کاری که باید بکنیم این است که در زمان و مکان مناسب از فرصت‌های خود استفاده کنیم. گرچه گاهی بخت و اقبال هم به کمک ما می‌آید، اما عامل کلیدی هنوز هم سخت کار کردن است. این کتاب به طور ویژه برای کسانی که می‌خواهند دست به کارآفرینی بزنند (چه در سنین نوجوانی، چه در پنجاه سالگی یا چیزی ما بین این دو) مفید خواهد بود.



منبع