شرح خبر
 
تاریخ
1403/3/13
عنوان معرفی شش کتاب برگزیده دیجیتال 13 خرداد 1403
متن


کتابخانه‌ی دیجیتال حسینیه ارشاد، پایگاه داده‌ی آنلاین است که مجموعه‌ای از کتاب، مقاله، عکس و نقشه دیجیتال است. شما می‌توانید با عضویت رایگان در وب‌سایت حسینیه ارشاد، به این منابع دسترسی پیدا کرده و از طریق تلفن همراه یا کامپیوتر شخصی خود، آن‌ها را مطالعه کنید. 
در این پست شش کتاب برگزیده را به شما معرفی می‌کنیم:


 نقش بازار در قیام 15 خرداد مؤلف: رحیم روحبخش  ( این کتاب به بررسی و تحلیل نقش بازار در قیام 15خرداد سال 1342(که بلافاصله پس از انتشار خبر دستگیری امام خمینی (ره) شکل گرفت) اختصاص دارد. مباحث کتاب بر اساس اسناد و گزارش‌های ساواک در زمان وقوع قیام تدوین شده است.)


ساختن برای ماندن مؤلفین: جیم کالینز، جری آی. پوراس ‌  (کتابی که تمام مدیران دنیا باید آن را بخوانند! کتاب ساختن برای ماندن، راهنمای جامعی است برای مدیران و رهبران کسب‌و‌کارها و کارآفرینانی که جدیداً وارد عرصه‌ی اقتصاد شده‌اند. جیم کالینز و جری آی. پوراس نتیجه‌ی تحقیقات چندین‌ساله‌ی خود را در زمینه‌ی علل موفقیت برترین شرکت‌های جهان، در این کتاب پرفروش آمازون گردآورده‌اند تا رازهای "آرمانی بودن" را به گردانندگان سایر مشاغل بیاموزند.)


تعطیلات بارباپاپا مؤلف: آنت تیزون   (گروه سنی ب) (در دهکده بارباپاپاها زمستان طولانی شده است. بارباپاپا پیشنهاد می‌کند که همه برای گذران تعطیلات به جایی خوش آب و هوا بروند. آنها در جزیره‌ای دورافتاده و خالی، در آبهای گرم اقیانوس تعطیلات خود را شروع میکنند و از صبح تا شب به تفریح و شادی مشغول میشوند. اما یک روز صبح، باربالالا مویی را در فنجان چایش پیدا می‌کند و تقصیر را به گردن باربا پشمالو می‌اندازد. بارباپشمالو هم که ناراحت شده است به خواهرش می‌گوید که او شبیه پیازچه سبز است و از آن لحظه به بعد آرامش همه به هم می‌خورد و بچه‌ها همدیگر را به چیزهای عجیب و غریب تشبیه می‌کنند...)


مثل ها وقصه هایشان مؤلفین: مصطفی رحماندوست، شهرام رجب‌زاده  (گروه سنی د) (هر قصه‌ی این کتاب، مثلی است ایرانی. علاوه بر آن، در دل هر قصه‌ای هم یکی دو ضرب‌المثل آورده‌شده‌است. اگر به ضرب‌المثل بخش گفت‌و‌گو هم بپردازید، با گفتن هر قصه بچه‌ها را با سه ضرب‌المثل ایرانی آشنا کرده‌اید. همه‌ی قصه‌های این کتاب، ریشه در گنجینه‌ی پر ارزش فرهنگ مردم ایران زمین دارد. پرداختن به این قصه‌ها، به تقویت هویت ایرانی فرزندانمان کمک می‌کند و میان زندگی امروز آن‌ها و ریشه‌های دیروزشان پلی عاطفی می‌زند.)


الروضه البهیه فی شرح اللمعه الدمشقیه مؤلف: زین الدین بن علی شهید ثانی‌ (نسخه خطی) (الروضة البِهیة فی شرح اللُمعة الدمشقیة معروف به شرح لمعه یک کتاب آموزشی در فقه امامیه و اثر مشترک شمس‌الدین محمد بن مکی معروف به شهید اول فقیه سدهٔ هشتم و زین‌الدین بن علی معروف به شهید ثانی فقیه جبل عاملی سدهٔ دهم هجری است. شهید ثانی در این کتاب، به شرح و بسط لمعه دمشقیه اثر شهید اول پرداخته‌ است.)

منبع