شرح خبر
 
تاریخ
1403/3/8
عنوان معرفی کتاب بزرگسال: خانم پالفری در کلرمانت
متن
پدیدآور: الیزابت تیلر
مترجم: مزدک بلوری
ناشر: بیدگل
سال نشر: 1402

کتاب خانم پالفری در کلرمانت یازدهمین رمان الیزابت تیلر، نمایش‌نامه‌نویس و رمان‌نویس مشهور بریتانیایی است و داستان زنی به‌ نام لورا پالفری در دهه‌ی 60 میلادی در شهر لندن را روایت می‌کند. این داستان جذاب و خواندنی، در مورد تغییرات و چالش‌هایی که با بالا رفتن سن در زندگی رخ می‌دهند، صحبت می‌کند. این رمان در سال 1971 نامزد دریافت جایزه‌ی ادبی من‌بوکر شد. 
داستان این کتاب در اواخر فصل پاییز روایت می‌شود.خانم لورا پالفری که به‌تازگی همسر خود را از دست داده، به هتل کلرمانت پا می‌گذارد و در آن‌جا با تعدادی از بانوان مسن ساکن هتل آشنا می‌شود. خانم پالفری دختری دارد که ساکن اسکاتلند است و نوه‌ای به‌نام دزموند دارد که در موزه‌ی بریتانیا کار می‌کند. روزی از روزها، خانم پالفری هنگام پیاده‌روی زمین می‌خورد و مرد جوانی به‌نام لودو که در زیرزمین یک خانه زندگی می‌کند، به‌ کمک او می‌شتابد. لودو رمان‌نویس بی‌تجربه و فقیری است که در حال نوشتن عنوان جدید خود است؛ خانم پالفری هم برای جبران زحمات لودو، او را به‌صرف شام دعوت می‌کند و دوستی عجیبی بین این دو نفر شکل می‌گیرد.
سبک و درون‌مایه‌ی اکثر آثار الیزابت تیلر، حول محور رابطه‌ی یک هنرمند با دیگران می‌چرخد. این رابطه که اکثر مواقع برای بهره‌کشی و استفاده است، در این کتاب هم نمود پیدا می‌کند. لودو با خانم پالفری دوست می‌شود و رفتار او را به‌دقت مطالعه می‌کند، چون می‌خواهد از او برای نوشتن رمان جدیدش الهام بگیرد.
  • افرادی که به مطالعه‌ی آثاری مثل رمان‌های جین آستین علاقه‌مندند و از خواندن کتاب‌هایی درباره‌ی چالش‌ها و مشکلات زندگی انسان در سنین بالاتر لذت می‌برند، قطعاً از مطالعه‌ی این داستان جذاب پشیمان نخواهند شد.
  • شما می‌توانید از طریق سایت، این کتاب را رزرو کنید و با مراجعه به کتابخانه آن را تحویل بگیرید.


منبع