شرح خبر
 
تاریخ
1401/12/28
عنوان معرفی شش کتاب منتخب دیجیتال 28 اسفند 1401
متن



برای استفاده از کتاب‌های دیجیتال نیازی نیست به کتابخانه مراجعه کنید و کتاب را حضوری امانت بگیرید بلکه آنلاین می‌توانید به سرعت به آن دسترسی پیدا کرده و از طریق تلفن همراه یا کامپیوتر شخصی، آن را مطالعه کنید. در هر جایی هم که هستید، می‌توانید شروع به مطالعه کنید و از فرصت‌هایی که دارید، استفاده ببرید.
در این پست شش کتاب منتخب دیجیتال را به شما معرفی می‌کنیم: 


 سرپرستی رمز بهره وری بالاتر پدیدآوران: لسلی دبلیو رو، لوید ال بایرز  (سرپرستی به عنوان اولین سطح مدیریت در سازمان معرفی می‌شود و به کارهایی چون ترغیب اعضای یک واحد کار برای مشارکت و ایفای نقش مثبت در راستای تحقق آرمان‌ها و اهداف سازمان مشغول است. عوامل موفقیت سرپرستی عبارت‌اند از: توانایی و میل به تفویض اختیار، استفاده‌ی مناسب از اختیار، الگو و نمونه‌ی خوبی بودن، درک تغییر ایجاد شده در نقش خود، و میل و علاقه به شغل سرپرستی. هدف از تالیف این کتاب عرضه‌ی مهارت‌های لازم برای موفقیت در امر سرپرستی است و طی آن نگارندگان مسائلی چون مبانی سرپرستی، مهارت‌های برنامه‌ریزی و سازماندهی، جذب و پرورش نیروی انسانی و رهبری و نیز مهارت‌های کنترلی را بررسی می‌کنند.)



هر روز يك قدم نزديك تر پدیدآوران: اروين د. يالوم و جيني الكين (هر روز یک قدم نزدیک‌تر، کتابی که به همراه جینی الکین، یکی از بیماران درمان شده توسط یالوم، به رشته ی تحریر درآورده شده و اولین عنوانی است که تفکرات و برداشت های هم روانپزشک و هم بیمار را بدین شکل در خود جای داده است. الکین، نویسنده ای جوان و با استعداد اما با مشکلاتی فراوان بود که جهان روانپزشکی، او را فردی اسکیزویید در نظر می‌گرفت. جینی پس از آزمودن طیفی از درمان‌های مختلف، به درمان خصوصی توسط دکتر یالوم در دانشگاه استنفورد وارد شد. آن‌ها به عنوان بخشی از کار مشترکشان، پذیرفتند که هر کدام، یادداشتی جداگانه از هر جلسه بنویسند. کتاب هر روز یک قدم نزدیک‌تر، نتیجه‌ی این توافق میان آن هاست؛ اثری که یالوم و الکین، توصیفات و احساسات خود را نسبت به رابطه‌ی درمانی‌شان در آن ثبت و ضبط کرده‌اند.)



ادب و انضباط در مدرسه مترجم: سرور مهدوی میلانی (گروه سنی 5 تا 9 سال) (در این کتاب از مجموعه‌ی حاضر که به دو زبان فارسی و انگلیسی تدوین شده، با برخی مهارت‌های فردی و اجتماعی در خصوص ادب و انضباط در مدرسه‌ آشنا می‌شوند که از آن جمله است: پوشیدن لباس‌های تمیز و اتو کرده، تمیز کردن میز و تخته‌سیاه قبل از ورود معلم به کلاس، سروصدا نکردن در راهروهای مدرسه، و پرسیدن پرسش‌ها قبل از خروج معلم از کلاس.)



دایره المعارف مصور تاریخ پرواز پدیدآور: فیلیپ وایت من (گروه سنی 12 تا 15 سال) (این مجموعه دربردارنده ی اطلاعاتی پیرامون اولین تلاش های بشر و اولین ابزارهایی که انسان برای پرواز در آسمان‌ها از آن بهره برد تا نوع پیشرفته ی هواپیما‌ها که به تدریج با پیشرفت علم در طول تاریخ شکل گرفتند می‌باشد. پرواز آرزوییست که انسان‌ها از نخستین نسل بشر در سر خود می‌پروراندند و به عقیده‌ی ارویل رایت نمی توان آن را فقط یک تفریح به حساب آورد. کتابی مصور که اطلاعات شما را درباره تاریخچه پرواز تکمیل می‌کند.)



 دایرة المعارف اساطیر و آیینهای باستانی جهان  پدیدآور: غلامرضا معصومی (کتاب مرجع) (اساطیر در جوامع ابتدایی اعتقادات انسان را بیان می‌کردند، پژوهش در اساطیر و آگاهی از آن‌ها به شناخت بردوره‌های مختلف کمک می‌کند. کتاب حاضر پژوهشی است در این باب که به معرفی اساطیر و چگونگی به وجود آمدن اسطوره‌های مختلف و پیدایش و اعتقادات مختلف و باورها و آیین‌های باستانی در اقوام مختلف جهان در طول تاریخ پرداخته است.)



فروغ مزديسني پدیدآور: كيخسرو شاهرخ كرماني (چاپ سنگی) (اثر مشتمل بر يك مقدمه: در دوازده فقره؛ ۲. ترجمه رساله دستور جيوانجي جمشيدجي مدي؛ ۳.خلاصه ترجمه رساله مستر نصروانجي مانكجي؛ ۴. ترجمه فصلي از كتاب چهار مذهب عظيم عالم؛ ۵. ترجمه بعضي از صحايف رساله مزديسنان؛ ۶. خلاصه بيانات دكتر لارنس راج ميلز؛ ۷. ترجمه بعضي از صحائف كتاب جديد الزردشتي است.در اين كتاب مباحثي چون يكتا پرستي، تاريخ و شرح زرتشت، تفسير نماز، سبب توجه به فروغ، آتش، اهريمن، مقام عقد و نكاح، فرشتگان، روح و فره و هر دعاي شاهنشاه دادگر مطرح شده است. غلط نامه و فهرست مطالب در آغاز كتاب آمده است. اسامي خير انديشان مشتركين بمبئي (ص. ۲۹۹ - ۳۰۴) .)

منبع