شرح خبر
 
تاریخ
1400/10/27
عنوان معرفی کتاب کودک و نوجوان 25 دی 1400
متن

 


یک مرد سبز به شهری می‌رود که هیچ رنگی ندارد و شهر خاکستری نامیده می‌شود. مرد سبز با خود یک گل دارد. ساکنان آن شهر هرگز گلی ندیده‌اند. مرد سبز می‌خواهد که مردم آن گل را دوست بدارند و آن را پرورش دهند. مردم با این اعتقاد که تنها آدم‌های سبز می‌توانند گل پرورش دهند به گلکاری تن نمی‌دهند. مرد سبز از شهر می‌رود و گل خراب می‌شود. اما...
عنوان: شهر خاکستری
فيلمنامه، نقاشي، فيلمبرداري: فرشيد مثقالي
ناشر: كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، امور سینمایی
گروه سنی: 10  تا 12  سال


با مطالعه این کتاب در اینترنت گشت و گذاری می‌کنید و با اجزای اصلی آن از  URL و دامنه گرفته تا مرورگر و ره‌یاب و سه زبان بزرگ کدنویسی، CSS، HTML و جاوا اسکریپت آشنا می‌شوید. همچنین می‌آموزید چطور برای وب سایت خودتان کدنویسی کنید.
وب سایت خودت را بساز
نویسنده: سایمون بشر
تصویرگر: لیه ژرمن
مترجم: محمد رشیدی
ناشر: آبشن
گروه سنی: 12 تا 15 سال


 

بابای شما وقتی کوچک بود چه کار می‌کرد؟ بابای من وقتی کوچک بود، صبح یک روز بهاری، شاد و شنگول، پول تو جیبی‌اش را از مامانش گرفت و رفت که چیز خوشمزه‌ای برای شکمش که قار و قو می‌کرد بخرد که یک‌دفعه چشمش به یک بادباکنک‌فروش افتاد و بادکنک‌ها دل بابای من را که قد یک گنجشک بود، برد و ... .
اگر این کتاب را بخوانید به احتمال زیاد شما هم می‌توانید کارهایِ کوچکیِ بابای خود را حدس بزنید و از دانستن آن‌ها لذت ببرید.
وقتی بابام کوچک بود
نویسنده: علی احمدی
تصویرگر: رودابه خائف
ناشر: آفرینگان
گروه سنی: 7 تا 12 سال

این کتاب از مجموعه‌ی کارآگاه کرگدن در باغ وحش مرموز است. هر بار در این باغ وحش ماجراهای عجیبی اتفاق می‌افتد. می‌خواهید این پرونده‌ها را حل کنید؟ پس معطلش نکنید و بیایید پیش کارآگاه کرگدن تا بفهمیم چه کسی بینی پلنگ را زخمی کرده؟ چه کسی باعث شده زنبورها زبان مورچه‌خوار را نیش بزنند؟ چه کسی روی پاندا رنگ سیاه پاشیده؟ کارآگاه کرگدن مقصر اصلی را پیدا می‌کند.
غريبه‌ي عجيب و غريب
نويسنده: پيلار لوثانو، آلخاندرو رودريگث
تصويرگر: كلاوديا رانوچي
مترجم: كژوان آبهشت
ناشر: هوپا
گروه سنی: 7 تا 12 سال


این کتاب شما را به کاخ‌های هولناک و قلعه‌های مرموز می‌برد، به روزگار جنگ و قحطی و خون و خونریزی. آیا می‌خواهید بدانید که کدام پادشاه از روی کاسه‌ی توالت افتاد و مرد؟ چرا مردم فکر می‌کردند شاه جان یک گرگ‌نماست؟ یا چرا پزشکان ویلیام سوم را وادار می‌کردند چشم پودر شده‌ی خرچنگ را بخورد؟
پس این کتاب را بخوانید تا با حقایق حقارت‌بار شاه‌های سنگدل و عادت‌های نفرت‌انگیز شهبانوهای ازخودراضی آشنا شوید و مطمئن شوید که بریتانیا از حیث شاهان و ملکه‌ها خیلی بد آورده است!
شاهان شریر و شهبانوهای شرور
نویسنده: تری دیری
تصویرگر: کیت شپرد
مترجم: پیمان اسماعیلیان
ناشر: افق
گروه سنی: 12 تا 15 سال

 


اين لوح فشرده گلچینی از 13 آلبوم تولید شده موسیقی پاپ آوازی کودکان است. ترانه‌هایی مانند آرم واحد موسيقي (آهنگساز: كامبيز روشن روان)، صداي شكفتن (آهنگساز: علي تفرشي)، پهلوون (آهنگساز: امير بكان)،  م مثل مادر (آهنگساز: محمود منتظم صديقي)، فرزندان ايران (آهنگساز: مسعود نظر)، درس (آهنگساز: امير بكان)، شقايق جنوب (آهنگساز: بهنام صبوحي)، خداوند توانا (آهنگساز: سيد محمد ميرزماني) و...
عنوان: یکدسته گل
تدوين، پالايش و مسترينگ: ريموند موسسيان، رضا اقتداري
ناشر: كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، واحد تولید نوار و موسیقی
گروه سنی: 7  تا 12  سال






منبع