شرح خبر
 
تاریخ
1397/12/1
عنوان نکوداشت علی‌اصغر سیدآبادی نامزد جایزه آسترید لیندگرن
متن
علی‌اصغر سیدآبادی نویسنده کودک و نوجوان و نامزد جایزه  جهانی آسترید لیندگرن در بخش مروج‌کتابخوانی تقدیر می‌شود.

به گزارش لیزنا، مراسم نکوداشت این نویسنده، پژوهشگر  و مروج کتابخوانی و فعال فرهنگی ساعت ۱۵  روز  یک‌شنبه، پنجم اسفندماه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.  این مراسم، نخستین برنامه از نشست‌های «مهرآیین» معرفی نامزدهای ایرانی جایزه آسترید لیندگرن در سال ۲۰۱۹ میلادی است و  در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه سه نویسنده دیگر نامزد این رقابت  هم  تقدیر خواهند شد.

در نشست تقدیر از علی‌اصغرسیدآبادی، فریدون عموزاده خلیلی  درباره فعالیت‌های این نویسنده سخن خواهد گفت. همچنین جمعی از  نویسندگان و مروجان کتابخوانی حضور خواهند داشت.

پرسش‌ و پاسخ علی‌اصغر سیدآبادی با  مخاطب‌ها نیز بخش دیگری از این  نشست خواهد بود. فیلمی کوتاه از زندگی و فعالیت‌های این فعال فرهنگی و کتابخوانی نمایش داده می‌شود.

عرضه ویژه‌نامه دو زبانه فارسی و انگلیسی درباره سیدآبادی، تهیه شده توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز  از دیگر اقدام‌های این نشست خواهد بود. در این ویژه‌نامه

 کتاب‌شناسی و زندگی‌نامه او ارائه شده است و  مرتضی خسرونژاد، مریم جلالی، انسیه موسویان، فرمهر منجزی و مریم محمدخانی درباره کارنامه  علی‌اصغر سیدآبادی نوشتند.

مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری در خیابان حجاب قرار دارد.








منبع خبر: خبرگزاری ایبنا

منبع