شرح خبر
 
تاریخ
1397/3/30
عنوان مردم به خاطر آینده خود رمان علمی-تخیلی می‌‌خوانند!
متن
یک مرکز تحقیقاتی معتبر در ایالت ماساچوست آمریکا می‌گوید مردم به دلایل خاصی به خواندن رمان‌های علمی تخیلی علاقه دارند، محققان این مرکز اعتقاد دارند مردم به خاطر آینده خود رمان علمی-تخیلی می‌‌خوانند.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از آی‌ان‌سی، محققان ضمن تاکید بر علاقه بیشتر مردم به کتاب‌ها و رمان‌های علمی-تخیلی درباره افزایش گرایش به این نوع کتاب‌ها و علت آن تحقیقاتی انجام داده‌اند. به گفته محققان محتوای این رمان‌ها و خیال‌پردازی آنها درباره سرنوشت انسان مهم‌ترین دلیل گرایش به این نوع از داستان است.

مرکز تحقیقات تکنولوژی ماساچوست پیشرفت تکنولوژی و ظهور ابزارها و گجت‌های متنوع در سال‌های اخیر را در گرایش مردم به رمان‌های علمی تخیلی موثر ارزیابی می‌کنند.

مرکز تکنولوژی ماساچوست (MIT) یکی از مراکز معتبر تحقیقات در جهان است که در حوزه تکنولوژی و تحقیقات مربوط به آن فعالیت می‌کند. محققان این مرکز غیردولتی اعتقاد دارند مردم به خاطر آینده خود رمان علمی-تخیلی می‌‌خوانند.

به گفته این مرکز اکثر دانشمندان و موسسات تولید ابزارهای تکنولوژی از داستان و رمان‌های علمی-تخیلی برای تولید محصولات خود الهام می‌گیرند. محققان ماساچوست اعتقاد دارند علاقه مردم نیز به خاطر این احساس است که آنها آینده خود را در این داستان‌ها مشاهده می‌کنند.

هم اکنون بسیاری از پروژه‌های تحقیقاتی در کشورهای مختلف براساس تخیل‌پردازی نویسندگان در حال اجراست که از نمونه‌های آن می‌توان به تاکسی‌های بدون ‌راننده یا روش‌های عجیب و غریب حمل و نقل بین شهرها اشاره کرد که همگی اینها در داستان‌های علمی تخیلی آمده است.

محققان اعتقاد دارند بیشتر داستان‌های علمی-تخیلی در آینده نزدیک امکان‌پذیر خواهد بود و حتی ممکن است عملی‌شدن آنها تا قبل از سال 2020 اتفاق بیفتد.











منبع خبر: خبرگزاری ایبنا
منبع