شرح خبر
 
تاریخ
1396/9/4
عنوان برندگان جایزه کتاب سال فلسطین معرفی شدند
متن
برندگان ششمین جایزه سالانه کتاب فلسطین روز گذشته (3 آذرماه) در لندن معرفی شدند و از نویسندگان پیشرو در کمک به ادبیات با موضوع فلسطین تقدیر شد.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ميدل‌ايست‌مونيتور، جایزه کتاب سال فلسطین 2017، به‌طور مشترک به بیورن برنر برای کتاب «غزه تحت حاکمیت حماس» و لایلا پارسونز برای «فرمانده فوزی القاوقجی و جنگ برای استقلال عربی ۱۹۱۴-۱۹۴۸» تعلق گرفت.

الا شوهات برای کتاب «درباره یهودیان عرب فلسطین و جابه‌جایی‌های دیگر» جایزه بهترین اثر بیوگرافی و سامیا هالبی با رمان «طراحی کشتار کفرقاسم» جایزه خلاقیت را گرفت.

جایزه یک عمر دستاورد ادبی نیز به «پروفسور ایلان پاپه» تعلق گرفت. پاپه که اصلیتی اسرائیلی دارد، برای کمک‌های بسیارش به ادبیات فلسطین شایسته این جایزه ارزشمند شد. وی با کتاب «بزرگ‌ترین زندان روی زمین: تاریخچه سرزمین‌های اشغالی» امسال جزو نامزدهای جایزه نیز بود.

جایزه کتاب فلسطین از سال ۲۰۱۲ میلادی برای تقدیر از بهترین و جدیدترین کتاب‌های انگلیسی پرداخته شده به موضوع فلسطین تاسیس شد. امسال ۴۰ کتاب درباره فلسطین از سوی ناشران مختلف در سرتاسر جهان برای شرکت در این مسابقه ارسال شد.












منبع خبری: خبرگزاری ایبنا
منبع