شرح خبر
 
تاریخ
1393/11/8
عنوان 1250 اثر در جشنواره ادبی «سپیدار»
متن

حدود 400 جلد کتاب، 400 اثر چاپ‌نشده ویژه کودکان و نوجوانان و300 اثر چاپ‌نشده ویژه ادبیات بزرگسال در کنار 150 اثر مطبوعاتی ماحصل اولینفراخوان جشنواره ادبی «سپیدار» (با موضوع محیط زیست) بوده است.

مریم فیاضی دبیر جشنواره ادبی «سپیدار» با بیان این مطلب درگفت‌وگو با خبرنگار ادبیات و نشر ایسنا، گفت: در حال حاضر کمیته علمی مرکب از کاوهفیض‌اللهی، فرهاد حسن‌زاده، افسانه شعبان‌نژاد، هدی حدادی، نازنین ملک‌محمودی،حسین آخانی و فریدون عموزاده خلیلی که به عنوان نماینده شورای سیاست‌گذاری هستند،مشغول تدوین آیین‌نامه اجرایی این جشنواره و مشخص کردن وظایف هیأت داوران هستند.

مهلت ارسال آثار به جشنواره ادبی «سپیدار» تا پایان دی‌ماهتمدید شده بود.

جایزه «سپیدار» در چند بخش اصلی به صاحبان کتاب‌های تألیفی یاترجمه، مطالب محیط زیستی چاپ‌شده در روزنامه‌های ویژه کودک و نوجوان و آثار چاپ‌نشدهاز قبیل شعر یا داستان تعلق می‌گیرد.

کلیه آثار این جایزه باید با موضوع محیط زیست باشند. کودکان ونوجوانان هم می‌توانستند داستان‌ها، شعرها و یادداشت‌های خود را با موضوع محیطزیست در این جشنواره شرکت دهند.

این جایزه با همکاری واحد کودک و نوجوان انتشارات فنی ایران(کتاب‌های نردبان)، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان حفاظت از محیطزیست، دفتر برنامه‌ریزی و تألیف کتب درسی آموزش و پرورش، انجمن نویسندگان کودک ونوجوان، نشریه دوچرخه (ویژه‌نامه کودک و نوجوان روزنامه همشهری) و نشریه کوله‌پشتی(ویژه‌نامه کودک و نوجوان روزنامه شهروند) پایه‌گذاری شده است.

به سه نفر برتر تندیس سپیدار سبز و جایزه نقدی و به کودکان و نوجوانان سه دستگاه تبلت اهدا می‌شود.












منبع خبر: خبرگزاری ایسنا






منبع