شرح خبر
 
تاریخ
1397/8/30
عنوان فروش کتاب خاطرات همسر اوباما: 9نسخه در هر ثانیه
متن
کتاب خاطرات میشل اوباما همسر رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا رکورد فروش در آمریکایی شمالی و بریتانیا را شکست.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین، کتاب خاطرات میشل اوباما  همسر باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا در اکثر کتابفروشی‌های این کشور رکورد فروش را شکسته است. در معروف آمازون و فروشگاه کتاب بارنز و نوبل این کتاب گوی سبقت را از دیگران ربوده است.

میشل اوباما در کتاب خاطرات خود با عنوان «شدن» دوران زندگی سیاسی و غیرسیاسی خود را نوشته است. فروش این کتاب در آمریکای شمالی و بریتانیا آنقدر زیاد است که گفته می‌شود در هر ثانیه 9 نسخه از این کتاب فروش می‌رود.

روزنامه نیویورک تایمز عنوان مروارید درخشان را برای توصیف کتاب خاطرات میشل اوباما استفاده کرده است. منتقد ادبی روزنامه گاردین سطح بالایی از صداقت را برای خاطرات اوباما عنوان کرده است.

طبق آمارهای منتشر شده در سایت‌های آنلاین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای کتاب نزدیک به دو میلیون نسخه از این کتاب در مرحله اول چاپ شده است. انتشارات پنگوئن اعلام کرده 800هزار نسخه دیگر از کتاب را در حال چاپ دارد. طبق گفته این انتشارات 725هزار نسخه از این کتاب تنها در روز اول چاپ آن فروش رفت. در بریتانیا نیز بیش از 64هزار نسخه در پنج روز اول چاپ کتاب فروش رفت.

باراک اوباما نیز مشغول نگارش کتاب خاطرات خود است.  انتشارات پنگوئن رندوم هاوس در سال ۲۰۱۷ با صرف چندین میلیون دلار و پس از جدالی سخت با دیگر رقیب‌ها حق نشر کتاب خاطرات اوباما و همسرش را در اختیار گرفت.











منبع خبر: خبرگزاری ایبنا
منبع