شرح خبر
 
تاریخ
1401/3/7
عنوان معرفی کتاب بزرگسال 7 خرداد 1401
متن

عنوان: چیزهایی که نمی‌توانیم بگوییم
پدیدآور: کلی ریمر
مترجم: حسین علیرضایی
ناشر: کوله پشتی
سال نشر: 1400
رمان، داستانی شاعرانه و فراموش نشدنی درباره دو دختر در دو دوره تاریخی مختلف است. آن‌ها در آستانه ازدواج با همسر مورد علاقه‌ی خود هستند اما پیش از ازدواج اتفاق‌هایی برایشان رخ می‌دهد که مسیر زندگی‌شان تغییر می‌کند و هیچ چیز طبق برنامه‌های قبلی پیش نمی‌رود.



عنوان: بنویس تا اتفاق بیفتد
پدیدآور: هنریت کلاوسر
مترجم: مینا دهباشی
ناشر: آتیسا
سال نشر: 1397
گاهی اوقات برای اینکه رویاهایتان تحقق پیدا کند باید خودتان ابتکار عمل را در دست بگیرید. نوشتن یکی از راه‌هایی است که چرخ‌ها را به حرکت در می‌آورد و مسیر دستیابی به رویاهایتان را هموار‌تر می‌سازد.
این کتاب با ذکر مثال‌هایی حقیقی به شما می‌آموزد که چگونه از این روش برای رسیدن به آرزو‌های خود استفاده کنید و ایمان بیاورید که اگر آرزویی در سر دارید به طور قطع توانایی رسیدن به آن را دارید.



عنوان: فلسفه آفرینش: آغاز و انجام
پدیدآور: علی زمانی قمشه ای
ناشر: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
سال نشر: 1397
موضوع آغاز، انجام و فلسفه آفرینش از جمله موضوعاتی است که ذهن انسان خردمند را از همان ابتدا به خود جلب نموده است. اندیشمندان همواره در تلاش برای پاسخ به پرسش های مرتبط به آفرینش بوده‌اند. اين تحقيق از سويي با آشنايي با نظريات مهم انديشمندان غربي سعي در تحليل انتقادي آنان دارد و از سوي ديگر با اشراف بر آراي اسلامي نظريه مختار را بيان مي‌کند. محقق در خصوص نظريات رقيب به منابع مختلف فلسفي، کلامي و فيزيکي رقيب اشاره مي‌کند و در زمينه نظريه مختار علاوه بر استشهاد به آيات و روايات، به کتب تفسيري، عرفاني، فلسفي و نجومي عنايت دارد.


عنوان: زير نگاه پدر (خاطرات مهرماه فرمانفرماييان از اندروني)
پدیدآور: مهرماه فرمانفرماییان
ناشر: کویر
سال نشر: 1393
این کتاب جذاب، خاطرات مهرماه فرمانفرماییان، فرزند دهم عبدالحسین میرزا، معروف به فرمانفرما است. 
او در این کتاب به بخشی از تاریخ خانواده در اواخر دوران قاجار می‌پردازد. این کتاب برخلاف آثار دیگری که از فرزندان فرمانفرماییان منتشر شده است به سیاست نمی‌پردازد بلکه به زنان و اوضاع آن‌ها در اندرونی‌های خانه‌های قاجاری،‌ روش‌های تربیتی پدرش و اوضاع داخلی خانه می‌پردازد. 
این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ معاصر ایران و شرح حال زنان در خاندان قاجار پیشنهاد می‌کنیم.



عنوان: منطق جامعه‌شناسان سیاسی ایران: تحلیل انتقادی پژوهش‌های منتشر شده جامعه‌شناسی سیاسی در ایران
پدیدآور: ابراهیم صالح‌آبادی
ناشر: کویر
سال نشر: 1396
نقد نکردن آثار جامعه شناسی و عادات غیرانتقادی در جامعه‌شناسی ایران موجب شده است که آثار علمی تولید شده نقد نشوند و تولیدات علمی آماج تقاضاهای بیرونی قرار بگیرند. این کتاب، درصدد بررسی الگوی تبیینی محققان ایرانی است که در حوزه جامعه‌شناسی سیاسی آثاری منتشر کرده‌اند. کتاب نشان می‌دهد که الگوی به کار رفته در هر اثر متفاوت از دیگری بوده و از تبیین‌های علمی مندرج در کتاب‌های فلسفه علوم اجتماعی به دور هستند. با عنایت به نبود یک الگوی مشخص در چنین آثاری، کشف منطق علمی این آثار نیز مشکل است و مسلم است که الگوی اصلی و معیار ما برای مقایسه نیز از نقد مبرا نیست. هدف نقد درون پارادایمی است. این که آیا محققان در آثار خود توانسته‌اند مدعای خود را به صورت مستدل نشان دهند یا خیر؟


عنوان: تشخیص و درمان دردهای با منشا ستون فقرات و مفاصل
پدیدآور: روبر مين
ترجمه و تالیف: پروفسور محمد فرجاد
ناشر: سرمدی
سال نشر: 1383
در این کتاب، روش‌هایی برای درمان و تشخیص درد‌های عمومی با منشا ستون فقرات و مفاصل بیان و تشریح شده است. عناوین فصل‌های اصلی کتاب عبارت‌اند از: تشریح، بیومکانیک، درد با منشا ستون فقرات، معاینه ستون فقرات، درمان، تظاهرات بالینی اصلی، دردهای با منشا ستون فقرات و تکنیک‌های درمان با دست.


منبع