شرح خبر
 
تاریخ
1395/10/27
عنوان مارگارت آتوود میهمان ویژه جشن کتاب کوبا/تجلیل ویژه ازفیدل کاسترو
متن
نویسنده نامدار کانادایی به عنوان میهمان ویژه راهی جشنواره بین‌المللی کتاب کوبا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هاوانا تایمز، مارگارت آتوود که برنده جایزه پرنس آستوریاس سال ۲۰۰۸ است و جوایز متعددی در کارنامه دارد، به عنوان میهمان ویژه راهی کوبا می‌شود تا در نمایشگاه بین‌المللی کتاب این کشور حضور یابد.

این نمایشگاه کتاب از ۹ تا ۱۹ فوریه (۲۱ بهمن تا اول اسفند) برپا می‌شود.

سفیر کانادا در کوبا با اعلام این خبر افزود: کانادا بسیار خوشوقت است که چنین دعوتی از یکی از چهره‌های شناخته شده آن به عمل آمده است و این بهترین راه برای گرامیداشت صدو پنجاهمین سال تشکیل کنفدراسیون ما و یکی از بهترین راه‌ها برای گسترش ارتباط با کوبا است.

کوبا اعلام کرده است این ارتباط دو جانبه را به منزله حضور توریست‌های کانادایی در کوبا می‌داند و از آن استقبال می‌کند.

مارگارت آتوود شاعر، رمان‌نویس، منتقد ادبی ، استاد دانشگاه و فعال محیط زیست  سال ۲۰۰۰ برنده جایزه بوکر شد و یکی از مهم‌ترین نویسندگان ادبیات انگلیسی زبان است.

آثار این نویسنده به بیش از ۳۰ زبان ترجمه و در سراسر جهان منتشر شده است.

کتاب‌های شعری چون «بازی دایره» در سال ۱۹۶۴ درباره هویت کانادا از نخسیتن آثار وی و رمان‌هایی چون «قصه ندیمه» و «آدمکش کور» از مشهورترین رمان‌های این نویسنده هستند. وی در راس هیاتی متشکل از ۳۰ نویسنده از کانادا در این جشن فرهنگی شرکت می‌کند.

امسال بیست و ششمین نمایشگاه کتاب کوبا برگزار می‌شود که یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی در این کشور است. این نمایشگاه کتاب پس از هاوانا راهی دیگر شهرهای کوبا می‌شود تا همه بتوانند از آن بهره بگیرند.

این نمایشگاه هر سال با تمرکز بر یک کشور به عنوان میهمان ویژه برگزار می‌شود. سال پیش در بیست و پنجمین دوره برپایی این نمایشگاه اوروگوئه میهمان ویژه این برنامه بود و شماری از چهره‌های مشهور ادبی این کشور را پذیرا شد.

جشنواره کتاب کوبا امسال با ادای احترام به فیدل کاسترو و تاثیر او بر فرهنگ و کتابخوانی برگزار می‌شود. در عین حال دست اندرکاران نمایشگاه اعلام کرده‌اند قصد دارند تا این نمایشگاه را هر چه بیشتر به جهانیان معرفی کنند.

به این مناسبت انستیتو کتاب کوبا نیز مجموعه‌ای از ۳۰ عنوان کتاب جدید را که درباره رهبر انقلابی کوبا نوشته شده است در سمپوزیومی درباره مشارکت کاسترو در ادبیات و نقش او در فرهنگ کتابخوانی منتشر می‌کند.

این مجموعه برای گرامیداشت ۹۰ سالگی فیدل کاسترو آماده شده بود.

۴ میلیون نسخه کتاب از کوبا و دیگر نقاط جهان از بیش از ۷۰۰ ناشر در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.













منبع خبر: خبرگزاری مهر
منبع