شرح خبر
 
تاریخ
1400/10/26
عنوان ماه جهانی بازی‌های فکری
متن


مردم همیشه در مورد فعالیت فیزیکی و حفظ سلامت بدن صحبت می‌کنند، اما ورزشگاه مغز کجاست؟ اگر با افزایش سن عضلات خود را تمرین ندهیم، توان عضلانی خود را از دست می‌دهیم. به همین ترتیب، اگر سالمندان ذهن خود را تمرین ندهند، ذهن نیز ضعیف‌تر می‌شود. معماها و بازی‌های ذهنی برای جلوگیری از زوال عقل مفیدند. امیدواریم در ماه بین‌المللی بازی فکری، افراد ذهن خود را بیشتر به چالش بکشند.
شواهد نشان می‌دهد بازی‌های فکری در گذشته نیز وجود داشته‌اند. مغز مانند هر ماهیچه‌ی دیگری در بدن ما برای سالم ماندن نیاز به تمرین مداوم دارد. بازی‌های فکری یکی از بهترین راه‌‌ها برای تمرین ذهن هستند. آنها به تقویت حافظه و تمرکز کمک می‌کنند.
در طول ماه بین‌المللی بازی‌های فکری، هر روز مغز خود را به وسیله‌ بازی‌ها و معما‌ها به چالش بکشید. بازی‌های فکری متعددی وجود دارد که می‌توانید برای قوی نگه داشتن مغز خود انجام دهید. می‌توانید بازی‌های یک نفره، بازی‌های تطبیق کارت، جدول کلمات متقاطع، سودوکو یا حتی نمایش‌های بازی تلویزیونی را تماشا کنید که به ما امکان می‌دهد پازل‌ها را قبل از شرکت‌کننده حل کنیم. حل معما به ما کمک می‌کند تا روش‌های جدیدی برای حل مسائل پیدا کنیم. همچنین می‌توانیم وظایف روزانه‌مان را به طور منظم تغییر دهیم تا مغز ما همیشه در حال کار باشد.
این مجموعه منتخبی از کتاب‌هایی با موضوع بازی و بازی‌های فکری در کتابخانه است که برای شما به نمایش گذاشته شده است. برای دستیابی به آن‌ها می‌توانید با کتابداران حسینیه ارشاد در ارتباط باشید. پادکست‌های مربوط به «بازی‌های ساده برای پرورش مغز» را در آپارات یا هایلایت پادکست صفحه اینستاگرام می‌توانید گوش دهید.


 
تلفن:7-22894004 داخلی 23 و  25 و 16
ایمیل:
reference@hepl.ir
diglib@hepl.ir
شماره تلگرام: 09305250760







منبع