شرح خبر
 
تاریخ
1396/7/23
عنوان گزارش کارگاه طب ايراني - اسلامي ویژه نابینایان
متن
كارگاه آشنايي با طب ايراني - اسلامي ويژه مخاطبان نابينا و كم‌بينا و به بهانه روز جهاني عصاي سفيد، با حضور جناب آقاي دكتر محسن ناصري و با شركت حدود بيست نفر از علاقه‌مندان نابينا و كم‌بينا، شنبه 22 مهر 1396، از ساعت 16 در كتابخانه عمومي حسينيه ارشاد برگزار شد.


در اين جلسه استاد با ارجاع به سخنان ابن سينا و با استناد به آيات قرآن كريم، به تشريح ساده مفهوم و هدف طب سنتي در فرهنگ ايراني اسلامي پرداختند. مهمترين اصول حفظ سلامتي و زندگي سالم از ديدگاه ابن سينا مورد بررسي قرار گرفت و استاد كوشيدند با بياني ساده و غيرتخصصي رويكرد طب سنتي در زندگي سالم را با رويكرد پزشكي جديد در درمان بيماريها مقايسه كنند. توجه به زندگي سالم در شرايط زندگي ماشيني امروز، از ديگر مسائلي بود كه در قالب پرسش و پاسخ به آن پرداخته شد. در پايان جلسه استاد كتاب مناسب براي مطالعه در اين زمينه را معرفي و شركت كنندگان را به مطالعه و دقت در اين زمينه ترغيب كردند.


از اهم مسائل مطرح شده در كارگاه مي‌توان به اهميت ورزش و تحرك جسمي، اصول تغذيه سالم، مديريت خواب، جايگاه بازي و نشاط در رشد و سلامت كودكان، نقش آرامش و خوشبيني در زندگي سالم و.... اشاره كرد.


این نشست ساعت 18 به پایان رسید.

برای شنیدن فایل صوتی این نشست اینجا کلیک کنید.

منبع