شرح خبر
 
تاریخ
1402/3/7
عنوان معرفی شش کتاب برگزیده دیجیتال 7 خرداد 1402
متن


کتابخانه دیجیتال حسینیه ارشاد دسترسی شما را به مجموعه بزرگی از کتاب‌های دیجیتال رایگان فراهم می‌کند. با عضویت در کتابخانه دیجیتال به آسانی کتاب بخوانید. 
در این پست شش کتاب برگزیده را به شما معرفی می‌کنیم:



شوک بعد از ازدواج پدیدآور: دالما هین (اين كتابي است مختص زنان باهوش، مستقل و باانگيزه هر زني بعد از ازدواج به دنيايي تازه و كاملا متفاوت قدم مي‌گذارد كه هيچ شناختي از آن ندارد. بسياري از زنان در اين دنياي ناشناخته، بيش از حد از خود مايه مي‌گذارند و لذت‌ها و شادي‌شان را قرباني مي‌كنند تا زندگي زناشويي‌شان از تنش دور باشد. مطالب اين كتاب به ما مي‌آموزد كه چگونه كيفيت زندگي مشترك‌مان را بالا ببريم بي‌آنكه نيازهاي خود را ناديده بگيريم و خوشحالي‌مان را فداي خوشحالي ديگران كنيم...)



کودکان چیزی را می‌آموزند که با آن زندگی می‌کنند (رهنمودهایی ارزشمند برای پدران و مادران) مؤلفان: داروتی لونولت، ریچل هریس (كودكان چيزي را مي‌آموزند كه با آن زندگي مي‌كنند: اگر كودكان با عيب‌جويي زندگي كنند، مي‌آموزند كه محكوم كنند. اگر كودكان با دشمني زندگي كنند، مي‌آموزند كه بجنگند. اگر كودكان با ترس زندگي كنند، مي‌آموزند كه نگران باشند و... شما با مطالعه اين كتاب افزون بر اينكه مي‌آموزيد چگونه پدر يا مادر بهتري باشيد، همچنين ياد مي‌گيريد چگونه نقش خود را به عنوان همسر ، معلم و مدير بهتر ايفا كنيد. اصولي كه در اين كتاب مطرح مي‌شود اصولي جهاني براي ايجاد روابط محبت‌آميز، محترمانه، مثبت و مستحكم با همه است.)



 به من دست نزن پدیدآور: ورونيكا فرس  (گروه سنی 5 تا 9 سال) (به نظر یوناس کلاس شنا اصلا خوش‌ نمی‌گذرد، چون هنوز نمی‌توانند خوب شنا کند. وقتی قلدر کلاس او را زیر آب می‌کشد، او جیم می‌شود و کمی در رختکن پرسه می‌زند. آنجا پسر بزرگ‌تری را می‌بیند که به او پاستیل تعارف می‌کند و با او با مهربانی حرف میزند. یوناس افتخار می‌کند که یک بزرگ‌تر به او توجه کرده اما پسر بزرگ کم‌کم یوناس را تحت فشار قرار می‌دهد و او احساس خطر می‌کند.)




اصل موضوع و دوازده حکایت دیگر پدیدآور: مهدی آذریزدی (گروه سنی 9 تا 12 سال)  (در دهمین و آخرین شماره از مجموعه "قصه تازه از کتاب‌های کهن "سیزده حکایت از "مقالات شمس تبریزی"، همراه با تصاویر سیاه و سفید، برای نوجوانان بازآفرینی شده است .عناوین حکایت‌ها بدین قرار است :اصل موضوع، جواب مطابق سوال، شاخ شتر، گنج، تخم مرغابی، هندی و هندی‌تر، سفره بزرگ، مهمان عزیز، خبرچین، هسته‌های گناه، بت پرست، اخلاص، و "جنگ تنوری :" این حکایت ماجرای کودکی است که شب هنگام به‌رغم مخالفت مادرش، با چراغی به کوچه می‌رود تا بازی کند، اما سگی پارس می‌کند و کودک وحشتزده به خانه باز می‌گردد و داخل تنور پنهان می‌شود .کودک از همان جا به مادرش می‌گوید" :تیر و کمان مرا بیاور و به سگ بگو پارس می‌کنی اگر راست می‌گویی بیا سر تنور تا با تو بجنگم ."!) 



استان هرمزگان  پدیدآور: حسن زنده‌دل  (کتاب مرجع) (بیست و ششمین شماره از مجموعه جامع ایرانگردی به معرفی استان هرمزگان اختصاص دارد که در آن ویژگی‌های عمومی جغرافیایی، تاریخی، باستانی، زیارتی، فرهنگی و سایر اطلاعات مورد نیاز ایرانگردان به طبع رسیده است .کتاب با تصویرهایی از آثار تاریخی و طبیعی، نقشه‌های راهنما، همچنین چکیده‌ای از مطالب آن به زبان‌های عربی و انگلیسی همراه است.)



 ت‍اري‍خ‌ ان‍ق‍لاب‌ آذرب‍اي‍ج‍ان‌ و ب‍ل‍واي‌ ت‍ب‍ري‍ز پدیدآور: محمد باقر ويجويه  (چاپ سنگی) (کتابی که پیش رو دارید وقایع چهار ماه از روزهای بحرانی و خونبار آغازین یازده ماه انقلاب تبریز-در محدوده تاریخی که سالها بعد به استبداد صغیر مشهور شده است به قلم شادروان حاجی محمد باقر و یجویه ای،یکی از تاجرین آگاه تبریز که«پیش از نوشتن احوالات تبریز از اول مشروطه به طریق اختصار،کیفیت ایام گذشته»را با قلمی موشکاف و دقیق نوشته و سپس«انقلاب تبریز و احوال جوانمردی جناب سردار و جناب سالار را به تقریر در آورده» آنگاه به نگارش یادداشتهای روزانه خود مبنی بر شرح رخدادهای«وقایع انقلاب آذربایجان و بلوای تبریز می‌پردازد...)


منبع