شرح خبر
 
تاریخ
1395/7/29
عنوان آغاز نمایشگاه کتاب فرانکفورت با روز آرام و ناآرام!
متن

نمایشگاه کتاب فرانکفورت ۲۰۱۶ روز چهارشنبه (۲۸ مهر) در حالی با نظم و بدون مشکلی حاشیه‌ای آغاز شد که هزاران نفر را میزبانی کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا از فرانکفورت، نمایشگاه کتاب فرانکفورت در سال ۲۰۱۶ درحالی آغاز شد که هرچند در پی تحرکات تروریستی چند ماه گذشته در آلمان و نیز حملات تروریستی اخیر در بلژیک، تدابیر امنیتی نه چندان شدیدی در ورود کیف‌ها و وسایل بازدیدکنندگان به محل برگزاری نمایشگاه اعمال می‌شود، با این حال هزاران نفر بدون هیچگونه حاشیه‌ای، روز اول از این نمایشگاه پنج روزه را با رضایت و آرامش سپری کردند.

البته پیش‌تر به بازدیدکنندگان اعلام شده بود که کیف‌ها و چمدان‌های آنان بازدید خواهد شد و بهتر است که از آوردن اینگونه وسایل خودداری کنند. با این حال با توجه به اینکه بسیاری از بازدیدکنندگان نمایشگاه از کشورهای دیگر به فرانکفورت عزیمت می‌کنند و بسیاری از آنان نیز روز افتتاح نمایشگاه به این شهر می‌رسند، با چمدان‌های سفری خود بدون مشکل و با تدابیر اندیشیده شده به بازدید از نمایشگاه پرداختند.

با این اوصاف نمایشگاه کتاب فرانکفورت روز آغازین شلوغ و پر جنب و جوشی را سپری کرد. با اینکه سه روز نخست نمایشگاه، ویژه متخصصان و دست‌اندرکاران صنعت نشر است و نیز با وجودی که نمایشگاه کتاب فرانکفورت ورودیه حداقل ۴۵ یورویی دارد، هزاران نفر از سراسر جهان و البته کشور آلمان به بازدید، دیدارهای کاری و تبادل نظر و نیز پایه‌ریزی و پیگیری تعاملات و همکاری‌های اقتصادی پرداختند.

در روز نخست نمایشگاه بیشتر دو گروه حضور داشتند؛ دست اندرکاران تجاری صنعت نشر و مولفان، مدرسان دانشگاه‌ها و مخاطبان تخصصی کتاب.

این دو گروه در روز نخست نمایشگاه با برگزاری نشست‌های دوجانبه و چندجانبه خود، عملا روز پرهمهمه‌ای را در آن رقم زدند.

پیش‌بینی شده است که در پنج روز برپایی نمایشگاه کتاب فرانکفورت در سال ۲۰۱۶ بیش از ۲۸۰ هزار نفر به بازدید از آن بپردازند که حدود ۹ هزار نفر آن را روزنامه‌نگاران تشکیل می‌دهند.

این نمایشگاه بدون فروش کتاب و بیشتر به منظور مبادله حق چاپ و انتشار کتاب‌ها برگزار می‌شود.







منبع خبر: خبرگزاری ایسنا

منبع