شرح خبر
 
تاریخ
1399/7/21
عنوان دو کتاب‌خانه سیار روستایی افتتاح شد
متن
هم‌زمان با هفته ملی کودک، حرکت کتاب‌خانه‌های سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سپیدار و پاتاوه استان کهگیلویه ‌و بویراحمد آغاز شد.

به گزارش لیزنا، این دو کتاب‌خانه با ۲هزار جلد کتاب از این پس خدمات فرهنگی‌هنری خود را در ۲۳ روستای مناطق  بویراحمد و دنا ارایه می‌کنند.

در آیین آغاز حرکت کتاب‌خانه‌های سیار روستایی سپیدار و پاتاوه حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با تاکید بر نقش ترویج کتابخوانی به عنوان یکی از ابزارهای تحقق توسعه پایدار گفت: خانواده‌ها، مدیران و مسئولان اگر نگران شاخص‌های توسعه کشور به‌ویژه در روستاها باشند حتما کودکانی کتابخوان پرورش خواهیم داشت.

وی در ادامه با اشاره به این که اعتماد مخاطب و خانواده‌ها به یک سازمان یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های یک سازمان محسوب می‌شود افزود: کانون به عنوان یک نهاد دولتی با مربیان مجرب و توانایی‌های ویژه‌ می‌تواند در مناطق محروم برای کودکان و نوجوانان خدمت‌رسانی کند.

کبری اخلاقی‌نیا مدیرکل کانون پرورش فکری استان کهگیلویه ‌و بویراحمد نیز در مراسم آغاز به کار کتابخانه‌های سیار روستایی گفت: کتابخانه‌های سیار، تازه‌های کتاب کودک و نوجوان را به دست کودکان روستایی می‌رسانند و عضویت و استفاده از فعالیت‌ها در آنها رایگان است.

هم‌چنین در شهرستان گچساران استان کهگیلویه‌ و بویراحمد مرکز آموزشی کانون زبان ایران، هم‌زمان با ویژه‌برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک روز ۱۶ مهر فعالیت خود را آغاز کرد تا از این پس سه گروه سنی کودکان، نوجوانان و بزرگ‌سالان این شهر می‌توانند آموزش‌های لازم در زمینه‌ زبان‌های خارجی را فراگیرند.











منبع خبر: خبرگزاری لیزنا
منبع