شرح خبر
 
تاریخ
1395/7/7
عنوان ده جای عجیب دنیا به روایت کتاب اطلسی جدید
متن
وب‌سایت شناخته شده Atlas Obscura که مکان‌های عجیب دنیا را به بازدیدکنندگان خود معرفی می‌کند این بار به شکل کتاب به خوانندگان عرضه می‌شود. در این اطلس که «راهنمای یک جستجوگر به عجایب پنهان دنیا» نام دارد 700 مکان دنیا به خوانندگان معرفی می‌شود. ویراستاران این کتاب ده عدد از این مکان‌های عجیب را به عنوان نمونه انتخاب کرده‌اند.
ده جای عجیب دنیا به روایت کتاب اطلسی جدید
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشرز ویکلی-  در این اطلس از مکان‌هایی سخن گفته می‌شود که حس کنجکاوی را در خواننده زنده می‌کند. در دنیای ما کلمه «عجیب» برای تمجید مورد استفاده قرار می‌گیرد و مکان‌های عجیب موردعلاقه ما توان شگفت‌زده کردن بازدیدکنندکان از این مکان‌ها را دارد.

در این جا ده عدد از مکان‌های معرفی شده در این اطلس را به خوانندگان خود معرفی شده‌اند: (برای دیدن تصاویر بیشتر اینجا را کلیک کنید)
 
Maunsell Army Sea Forts استحکامات دریایی در «انگلیس»
اگر در ورودی شرقی رود «تیمز» در لندن بایستید با سدی روبه‌رو می‌شوید که انگلیسی‌ها برای مقابله با آلمانی‌ها در جنگ جهانی دوم آن را ساخته‌اند.
 
پارک هیولاها در «ایتالیا»
 پارکی در «ایتالیا» وجود دارد که در ورودی آن یک غول عظیم‌الجثه قرار دارد. برای ورود به این پارک باید از دهان این غول که باز و در حال فریاد است رد شوید و صندلی موردنظر خود را برای استراحت انتخاب کنید.
 
این غول یکی از مجسمه‌های ترسناک این پارک است که توسط شاهزاده «پیر فرانچسکو اوسینی» در قرن شانزدهم ایجاد شد. وی که در دوره جنگ یکی از دوستان عزیر خود را از دست داد پس از برگشت به وطن دریافت همسرش نیز از دنیا رفته است. او که به شدت دچار شوک و ناراحتی بود هرج و مرج ذهنی خود را در خلق این پیکره‌ها به کار گرفت.
 
Monsanto روستای «مونسانتو» در «پرتقال»

زندگی در زیر صخره‌ای پر از خزه ممکن است و هیچ کس این حقیقت را بهتر از کسانی که در «مونسانتو» زندگی می‌کنند نمی‌داند. خانه ساکنین این مکان در میان، زیر، و روی کوهی پر از خزه قرار دارد و از باقی‌مانده‌های روستایی در قرن شانزدهم است.
 
قبرستان Merry در «رومانی»
مرگ لزوماً پدیده‌ای ترسناک نیست. در این قبرستان همه سنگ‌های قبر جالب هستند. روی همه ششصد سنگ قبر این قبرستان جملاتی از افراد خوابیده در قبر حکاکی شده است و جزئیات مرگ آنان به همراه تصویری جالب بر روی آن طراحی شده است. طراحی رنگی خطوط این سنگ‌های قبر در تلاش است چهره جذاب‌تری از مرگ به بازدیدکنندگان نشان دهد.
 
دری به سوی جهنم در «ترکمنستان»

زمین‌شناسان اهل شوروی در پی کشف نفت و گاز حفره‌ای بزرگ در بیابان «کاراکوم» ایجاد کردند و موجب فروریختن این منطقه شدند. این زمین‌شناسان که به نشست زمین توجهی نکرده بودند این گودال را با مواد محترقه منفجر کردند و امیدوار بودند که آتش پس از مدتی فروکش کند اما حالا پس از 55 سال شعله‌های آن هم‌چنان باقی است.
 
Kolmanskop در «نامیبیا»

دهه 1920 این منطقه جزء مستعمره‌‌های آلمان در آفریقای جنوبی و مقصد سوداگران جواهر بود. اما پس از یافت منبع جدید برای کشف جواهر این منطقه خالی از سکنه شد و به تدریج تبدیل به بیابان شد و پیچ و تاب روی ماسه‌ها نشان از حضور مارهای بسیاری در این منطقه دارد.
 
Montiecello Dam Spillway در «کالیفرنیا»

اصولا در دریاچه سوراخی وجود ندارد که آب دریاچه را ببلعد. اما وقتی آب باران دریاچه «مونتیسلو» را پر می‌کند این دریچه خود را نشان می‌دهد و گودال بزرگ و گردی در مرکز آب ایجاد می‌کند. این گودال بزرگ حدود 362 هزار گالن آب را در هر ثانیه در خود جای می‌دهد.
 
موزه «فراگونارد» در «فرانسه»

قرن‌ها پیش از انجام پلاستیکی کردن اجساد مرده و حفظ آنان مردی فرانسوی به نان «آنوره فراگونارد» خود به تنهایی آزمایشاتی برای عملی کردن این ایده انجام می‌داد. وی که در اولین دوره مدرسه دامپزشکی درس می‌خواند در آغاز شروع به حفظ اجساد حیوانات و سپس حیوانات کرد. وی در آغاز قصد داشت از این اجساد برای اکتشفات پزشکی بهره ببرد اما سپس شروع به نمایش این اثار به عموم مردم کرد.
 
البته مردم این کار او را نپسندیدند و او از کار خود اخراج شد. اما هنوز اجسادی که حفظ کرده بود در موزه‌ای به نام وی و از سال 1991 به معرض عموم گذاشته شد.
 
غارهای Ra Paulette در «نیومکزیکو»

از سال 1990 مردی به نام «پائولت» بیل در دست گرفت و دوست داشت غارهای بین سنگ‌های آهک بیایان را کشف کند. وی که با دست و به تنهایی این غارها را ایجاد کرده است برای تزئین آن از وسایل زیادی استفاده کرده است.
 
Blood Falls در «آنتارکتیکا»

آیا از آن یخچال در قطب جنوب خون می‌چکد؟ سؤالی که همه بازدیدکنندگان از قطب جنوب از خود می‌پرسند. در قطب جنوب یخچالی به نام «تیلور» وجود دارد که مایعی قرمز از آن می‌چکد و کل یخ را لکه‌دار می‌کند.  این ماده قرمزرنگ از نمک، آهن، و آب آلوده تشکیل شده و سال‌ها زیر این یخچال به دام افتاده است.













منبع خبر: خبرگزاری ایبنا
منبع