شرح خبر
 
تاریخ
1398/4/20
عنوان ​توزیع هزاران کتاب رایگان بین مردم در کشور اردن
متن
بیش از 50 هزار کتاب رایگان که در آمفی‌تئاتر رومی امان، پایتخت اردن به معرض نمایش درآمده بود، به صورت رایگان بین شهروندان اردنی توزیع شد.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از الجزیره- برای نخستین بار در اقدامی مبتکرانه و جدید، بیش از 50 هزار کتاب در سالن آمفی تئاتر رومی امان، پایتخت اردن با شعار «کتاب مجانی در آمفی تئاتر رومی» در معرض نمایش درآمد و به صورت رایگان در اختیار بازدیدکنندگان و شهروندان اردنی که بالغ بر 6 هزار نفر بودند قرار گرفت.

این اقدام از سوی کمپین «کتاب ما، فرهنگ ما» و در راستای تشویق به مطالعه انجام شد. شهروندان اردنی روز شنبه گذشته از گوشه و کنار کشور در این مکان تاریخی  گرد هم آمده تا از بین 50 هزار کتابی که با موضوعات متنوع و متعدد از قبیل کتب دینی، علمی، کتاب‌های شعر و داستان به طور رایگان به معرض نمایش درآمده بود کتاب‌های مورد نظر خود را انتخاب کنند.

 هدف دیگر این رویداد بزرگ فرهنگی که با هماهنگی کتابخانه ازبکی امان و شهرداری بزرگ امان و با همکاری وزارت فرهنگ و جوانان و اتحادیه ادبا و نویسندگان اردنی و سازمان جوانان صورت گرفت، شناساندن اماکن تاریخی این کشور و نیز نمایاندن آمیختگی هر چه بیشتر دانش و تمدن بود که از طریق کتاب و آثار تاریخی تحقق می‌پذیرد.

محمد ابو رمان، وزیر فرهنگ و جوانان اردن در کنفرانس خبری به همین مناسب برگزار شد گفت: «این رویداد فرهنگی علی‌رغم همه مشکلاتی که در آغاز کار با آن مواجه بود موفق شد بعد نمادین اهتمام و توجه مردم به کتاب‌ و نیز ارتباط ریشه‌دار تمدن اردن با فرهنگ و کتاب را نشان دهد.»

حسین یاسین، صاحب این ایده نیز اشاره کرد «بیش از 5 سال بود که به فکر عملی کردن ایده فرش کردن آمفی تئاتر رومی اردن با کتاب به منظور تشویق مردم به مطالعه بودم که روز شنبه محقق شد. بسیاری از کتب به نمایش درآمده در این مکان از سوی خود مردم اهدا شده بود که در این نمایشگاه باشکوه دوباره به سوی آن‌ها بازگردانده شد. این نمایشگاه فرصتی فراهم کرد تا مردم از طرفی به کتب متنوع عادت کنند و از طرف دیگر موانع موجود در راه مطالعه از قبیل دوری و غیر قابل دسترس بودن و نیز مشکلات اقتصادی برداشته شود.»











منبع خبر: خبرگزاری ایبنا
منبع