شرح خبر
 
تاریخ
1397/12/11
عنوان نمايشگاه روز درختکاري
متن
روز درختکاري  اولين بار در تاريخ 10 آوريل (21 فروردين) سال 1872 و در ايالت نبراسکاي آمريکا توسط فردي به نام جوليوس استرلينگ مورتون  برگزار شد و گفته مي شود که در آن روز بيش از 1 ميليون درخت کاشته شده است اما بعد از مدتي اين تاريخ به آخرين جمعه ماه آوريل انتقال يافت.
امروزه بيشتر کشورهاي دنيا روز درختکاري را محترم شمرده و در اين روز به کاشتن درخت ها و نهال هاي متفاوت اقدام مي کنند. البته تاريخ اين روز با توجه به آب و هواي هر کشور متفاوت است و بيشتر سعي مي کنند تا در موقعي از سال اين کار را انجام دهند که درخت قابليت رشد کردن را داشته باشد.
به همين دليل در کشور ما روز درختکاري در 15 اسفند هر سال برگزار مي شود و مردم با حضور در پارک ها، جنگل ها و  مکان هاي شهري، اقدام به کاشت نهال هاي جوان مي کنند.درختکاري در ايران داراي پشتوانه ‌اي از علايق ملي و سنت تاريخي است. تاريخ نشان مي ‌دهد که ايرانيان باستان، جشن هاي خاصي داشتند و در اين جشن ها به درختکاري پرداخته و به خاک و زراعت احترام مي‌ گذاشتند. ايراني ها هر سال با کاشت درخت به استقبال سال نو رفته و در واقع با اين کار نمادين در آستانه بهار، زندگي را به زمين باز مي گردانند.

کتابخانه عمومي حسينيه ارشاد به منظور اطلاع‌رساني روزهاي 14 و 15 اسفند ماه نمايشگاهي از منابع موجود را در ساعات کار کتابخانه برپا مي‌کند و مشتاقانه آماده پاسخگويي به پرسش‌هاي علاقه‌مندان است.

براي اطلاعات بيشتر مي‌توانيد با شماره 22866465 تماس گرفته يا از طريق نشاني www.hepl.ir پرسش‌هاي خود را با کتابدار آنلاين مطرح نماييد.
منبع