شرح خبر
 
تاریخ
1402/12/13
عنوان معرفی شش کتاب برگزیده دیجیتال 13 اسفند 1402
متن


کتابخانه‌ی دیجیتال حسینیه ارشاد، پایگاه داده‌ی آنلاین است که مجموعه‌ای از کتاب، مقاله، عکس و نقشه دیجیتال است. شما می‌توانید با عضویت رایگان در وب‌سایت حسینیه ارشاد، به این منابع دسترسی پیدا کرده و از طریق تلفن همراه یا کامپیوتر شخصی خود، آن‌ها را مطالعه کنید. 
در این پست شش کتاب برگزیده را به شما معرفی می‌کنیم:


مهارت‌های گفت‌و‌گو پدیدآور: دون گابور (در توضیحات پشت جلد کتاب آمده است: «از مانع خجالت و کمرویی عبور کنید، بهتر حرف بزنید و از آن مهم‌تر با اشخاص بیشتری مصاحبت و گفت‌و‌گو کنید. کتاب ساده‌ای که می‌خوانید راهنمایی است تا به کمک آن بتوانید به کمک هر کسی، در هر نقطه ای، درهای صحبت و گفتگو را بگشایید. با خواندن این کتاب می‌توانید: سبک صحبت خود را شناسایی کنید. با مردم سایر کشورها و فرهنگ‌ها حرف بزنید. از تلفن همراه به طرز موثر تری استفاده کنید. بر مهارت‌های گفتگو خود بیافزایید.»)


بهار عشق پدیدآور: مهدیه الهی قمشه‌ای  (مجموعه بهار عشق ، مجموعه‌ای بسیار نفیس از 28 قطعه خوشنوسی و مینیاتور است. این مجموعه‌‌ شامل اشعار برگزیده زنده یاد مهدیه الهی قمشه‌ای است که توسط استاد کامران عباسی خوشنویسی و توسط استاد علیرضا برزکار تذهیب و با گرافیک و نکارگری زیبای مریم دهنادی آراسته شده است.)


فیزیک برای سرگرمی پدیدآور: یاکوب ایسیدوروویچ پرلمان  (گروه سنی د) (این کتاب، سالیان طولانی سهم شایانی در کمک به فهم بهتر مفاهیم فیزیک به زبان ساده و جذاب برای دانش‌آموزان و دیگر علاقه‌مندان به درک و فهمیدن رازها و علل پدیده‌های فیزیکی در زندگی روزمره، ایفا کرده است. ولی امروزه با گسترش وب و انتشار علوم و اطلاعات، شاید ضرورت پرداختن به آن نباشد. اما این کتاب هنوز جذابیت‌های خاص خودش را دارد. بخصوص که بیشتر مباحث این کتاب، علوم پایه و مبنای آموزشی آن همیشه تازه و قابل استفاده است. بی‌اغراق این کتاب قابل انتقال به نسل‌های بعدی هم می‌باشد. چون با خواندن این کتاب، دیگر فیزیک را خشک و خسته‌کننده نخواهید یافت.)


بازی باران پدیدآور: اکرم قاسم‌پور (گروه سنی الف) (اسم من باران است. وقتی‌که تنها هستم کتاب می‌خوانم، یعنی این کتاب‌ها را ورق می‌زنم. گاهی هم چشم‌هایم را می‌بندم و به چیزهایی که دوست دارم فکر می‌کنم. مثلاً می‌بینم که اندازه مادرم شده‌ام. رنگین‌کمانی را می‌بینم که مثل یک روبان قشنگ روی موهایم نشسته است. قورباغه چاقی را می‌بینم که می‌پرد تا خورشید را بگیرد، خورشید خانم قشنگ را! دوستی دارم که اسم او خورشید است. یک روز چشم‌هایم را بسته بودم، خورشید پیش من آمد و گفت که از قیافه تکراری خودش خسته شده است و من از او پرسیدم که دوست دارد چه شکلی باشد، و او گفت که دوست دارد شبیه یک درخت باشد.)


راهنماي ميداني آبشارهاي ايران پدیدآور: مجيد اسكندري  (کتاب مرجع) (در کتاب راهنمای میدانی آبشارهای ایران، لیست بیش از 750 آبشار گزارش شده از ایران آمده است و تعداد بیش از 330 آبشار از آن‌ها به‌صورت مصور معرفی شده‌اند. هر صفحه به یک آبشار اختصاص یافته و کروکی مسیر دسترسی و مختصات جغرافیایی هر آبشار به‌صورت خطی و نقشه‌ی جغرافیایی مشخص شده است.)


کلیات جودی خراسانی پدیدآور: عبدالجواد جودی‌ (چاپ سنگی) (کتاب کلیات جودی از مجموعه شعرهای معروف قدیمی مربوط به شاعر اهل بیت (ع) “عبدالجواد جودی خراسانی” است. اشتغال‌ جودی‌ به‌ مرثیه‌سرایی‌ و عامه‌پسند بودن‌ اشعارش‌ باعث‌ شد که‌ فضلا و خواص‌ به‌ شعر او تمایلی‌ نداشته‌ باشند، چنان‌ که‌ عبدالجواد ادیب‌ نیشابوری‌ (متوفی‌ ۱۳۴۴) در باره وی‌ گفته‌ است‌ شهرت‌ مرثیه‌سرایی‌ جودی‌، مقام‌ ادبی‌ او را تحت‌الشعاع‌ قرار داده‌ است‌. قبر جودی‌ در حرم‌ امام‌ رضا علیه‌السلام‌ در مقبره‌ای‌ در صحن‌ نو، نزدیک‌ مقبره شیخ‌بهائی‌ است‌.)

منبع