شرح خبر
 
تاریخ
1400/1/14
عنوان کتابفروشی سیار دختر مسلمان اهل مالزی در کشور نیوزیلند
متن
آنها در میانه‌های سال 2020 یعنی در اوج شیوع کرونا در بسیاری از کشورهای جهان یک خودروی ون مناسب برای راه‌اندازی یک کتابخانه و کتابفروشی سیار تهیه کردند و نامش را «جوهر روشن» گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از مالزین تودی، «ناتاسیا زامبری» دختر مسلمان 24 ساله مالزیایی ساکن کشور نیوزیلند برای اولین بار دوستش «آنی بوسمی» 32 ساله را به واسطه شغلش به عنوان حسابدار یک شرکت ملاقات کرد ولی دوستی آنها موقعی عمیق‌تر شد که شغل‌شان را ترک کردند و تصمیم گرفتند اولین کتابفروشی سیار کشور نیوزیلند را افتتاح کنند.
 
آنها در میانه‌های سال 2020 یعنی در اوج شیوع کرونا در بسیاری از کشورهای جهان یک خودروی ون مناسب برای راه‌اندازی یک کتابخانه و کتابفروشی سیار تهیه کردند و نامش را «جوهر روشن» گذاشتند و حالا احساس می‌کنند کتابفروشی سیار تنها شغلی است که برای آنها مناسب است.
 
ناتاسیا می‌گوید همیشه سفرهای طولانی به شهرهای مختلف در فکر و آرزوی او بوده است ولی حالا می‌تواند از این راه نیز کسب درآمد کنند. آنها از شغل خود راضی هستند و می‌گوید در این شرایط که مردم به خاطر کرونا کمتر کتاب می‌خرند هم فروش خوبی دارند.
 
البته موضوع به اینجا ختم نمی‌شود چون کتابفروشی سیار نمی‌تواند درآمد دو نفر را تضمین کند و به خاطر همین این دو نفر با راه‌اندازی سایتی برای فروش آنلاین کتاب و رساندن آنها به دست مشتریان بیشتر از شغل خود رضایت دارند.











منبع خبر: خبرگزاری ایبنا
منبع