شرح خبر
 
تاریخ
1396/9/4
عنوان نشست کتابخانه‌های کشورهای عضو اکو این هفته با حضور اشرف بروجردی برگزار می‌شود
متن
چهارمین اجلاس سران کتابخانه‌های ملی کشورهای عضو سازمان اکو، ششم تا هشتم آذرماه در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار می‌شود.

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی، اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و به همراه معاونین و مشاورین سازمان به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این نشست حضور خواهد داشت.

بنابر این گزارش، دبیرخانه دائمی این نشست در بخش امور بین الملل کتابخانه ملی ایران است و مسئولیت ایجاد و تولید محتوای برنامه را داشته است. با توجه به این مسئولیت هیاتی ایرانی به ریاست هانیه گرائیلی مشاور اجرایی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، برای نظارت بر حسن انجام این کنفرانس به کشور تاجیکستان اعزام شده است.

گرائیلی درباره اقدامات صورت گرفته برای نشست چهارم گفت: با وجود آنکه این نشست به صورت دوره‌ای در کشورهای عضو اکو برگزار می‌شود، ما وظیفه داریم به عنوان دبیرخانه دائمی این اجلاس بر حسن انجام این نشست‌ها نظارت کنیم. به همین منظور پیش از اجلاس هیاتی از کتابخانه ملی ایران به دوشنبه عزیمت کرده است.

گرائیلی در ادامه به میزبانی کتابخانه ملی تاجیکستان اشاره کرد و گفت:دولت تاجیکستان اهتمام ویژه‌ای برای حسن برگزاری این اجلاس انجام داده است. وی در پایان ابراز امیدواری کرد، اجلاس چهارم کتابخانه‌های عضو اکو با موفقیت برگزار شود.

لازم به ذکر است، اجلاس این نشست پس از ۷ سال وقفه با همکاری کتابخانه‌های ملی ایران، تاجیکستان و موسسه فرهنگی اکور  برگزار می‌شود.







منبع خبر: خبرگزاری لیزنا

منبع