شرح خبر
 
تاریخ
1399/8/23
عنوان با این اپلیکیشن کتاب‌های 12دقیقه‌ای بخوانید
متن
اپلیکیشنی راه‌اندازی شده است که علاقمندان به کتاب‌های مستند و آموزشی می‌توانند در 12 دقیقه کل کتاب را گوش کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از لایف هکر، ممکن است مواقع بسیاری پیش آمده باشد که در کتابخانه یا کتابفروشی بزرگی قدم زده باشید و در میان قفسه‌های کتاب دلتان خواسته باشد همه کتاب‌ها یا حداقل بخشی از کتاب‌ها را مطالعه کنید ولی به طور حتم زمان اجازه چنین کاری به هیچ کس نمی‌دهد.
 
البته این موضوع درباره کتاب‌های داستانی به لطف فیلم‌های سینمایی اقتباسی کمی ساده شده است و این روزها تمام کتاب‌های مجموعه هری‌پاتر در چند ساعت فیلم‌ سینمایی قابل رویت است و به عبارتی یک داستان چندصد صفحه‌ای در یک فیلم یک ساعته خلاصه شده است.
 
درباره کتاب‌های مستند وضع کاملاً متفاوت است و به عبارتی می‌توان به جرات گفت که هیچ کارگردان یا تهیه‌کننده سینما حاضر نیست فیلمی با اقتباس از کتاب‌های مستند بسازد. یک شرکت آموزشی آمریکایی با نام تجاری 12دقیقه (12min.com) اپلیکیشنی راه‌اندازی کرده است که علاقمندان به کتاب‌های مستند و آموزشی می‌توانند در 12 دقیقه کل کتاب را گوش کنند.
 
این شرکت کتاب‌های آموزشی در سطوح مختلف را به صورت صوتی و خلاصه درآورده است و هر فایل 12دقیقه‌ای با هزینه‌های بسیار جزئی در دسترس عموم افراد قرار داده شده است. اپلیکیشن این شرکت به کاربران اجازه می‌دهد به طور همزمان به خلاصه کتاب مورد نظر به صورت صوتی و متن دسترسی داشته باشند.
 
طبق اطلاعات ارائه شده در وب‌سایت این شرکت اشتراک ماهانه و سالیانه برای کاربران در نظر گرفته شده است و نوشته شده که هر کسی مایل به خواندن کتاب‌های 12دقیقه‌ای است می‌تواند با هزینه کمتر از 70 دلار در سال به هزاران کتاب مستند صوتی دسترسی داشته باشد. این شرکت تخفیف‌هایی برای کاربرانش در اشتراک‌های طولانی مدت 2 یا چند ساله در نظر گرفته است.
 
شرکت مذکور شعار خود را بر این مبنی قرار داده است که هر کسی مایل به یادگیری مطالب مفید و کوتاه در 12 دقیقه است بهتر است کتاب‌های تهیه شده را مطالعه یا گوش کند. هر کتاب صوتی خلاصه‌ای از مهمترین مطالب یک کتاب آموزشی یا علمی در حوزه‌های مختلف است که می‌تواند برای عموم مردم عادی علاقه‌مند به مطالب تخصصی مفید باشد.











منبع خبر: خبرگزاری ایبنا
منبع