شرح خبر
 
تاریخ
1396/8/20
عنوان هنگام سفر با هواپیما چه کتابی بخوانیم؟
متن
سفر کردن با هواپیما می تواند تجربه ای خسته کننده باشد خصوصا برای پروازهای طولانی مدت و به ویژه اینکه شما اهل خوابیدن و یا حرف زدن با دیگران نباشید. یکی از بهترین گزینه ها برای سفر خوب، مطالعه در سفر است.
خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از تراول تیپز: کتابخوانی در هواپیما یکی از بهترین راه‌های گذران وقت است. خواندن یک کتاب خوب سبب می‌شود شما از سپری کردن وقت خود در مسیر خسته نشوید. با چند روش ساده از کتاب خواندن در هواپیما لذت ببرید:
 
قبل از رفتن به فردوگاه کتابی را برای خواندن انتخاب کنید. کتاب‌ها و مجله‌ها در فرودگاه بسیار گران هستند و اصولاً کتاب‌های زیادی در فرودگاه یافت نمی‌شود، بنابراین ممکن است نتوانید کتابی از نویسنده یا از ژانر موردعلاقه خود تهیه کنید. کتابی با محتوای ساده نیز با خود ببرید تا اگر خسته شدید با خواندن آن سفری بهتر را تجربه کنید و ذهنتان از هضم موضوعات سخت کلافه نشود.
 
بسیاری از مسافرین هوایی از تکان خوردن هوایپما گله دارند. اگر دستانتان در راستای بدنتان قرار دهید قطعاً از شما در برابر تکان خوردن مکرر هواپیما محافظت کند اما با قرار دادن کتاب در نزدیکی چشمان‌تان اصلاً متوجه تکان خوردن‌های خفیف هواپیما نمی‌شوید.
 
به همراه داشتن چراغ مطالعه کوچک شارژی در کیف نیز می‌تواند به شما کمک کند که در طول شب کتاب بخوانید.
 
از بردن کتاب‌های بلند خودداری کنید. در این شرایط کتاب‌های صوتی گزینه خوبی است. کتاب‌های صوتی حتی امکان بردن کتاب‌های بلند در طول سفر نیز فراهم می‌کنند و اگر چشمانتان هنگام گوش کردن به کتاب بسته باشد می‌تواند نقش آرامشی شبیه لالایی را در طول سفر برای شما ایفا کند.












منبع خبر: خبرگزاری ایبنا
 
منبع