شرح خبر
 
تاریخ
1395/12/23
عنوان استفن کینگ رمانی را با همکاری پسرش نوشت
متن
استفن کینگ، نویسنده‌ی آمریکایی، از نوشتن رمانی با مشارکت پسرش در سال جاری میلادی خبر داده است.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان این رمان «زیبای خفته» است و قرار است تا 26 سپتامبر در آمریکا منتشر شود.
 
وب‌سایت بلَستر نوشته است که این رمان 720 صفحه‌ای در ژانر ادبی حماسی قرار دارد و نخستین اثر مشترک بین استفن کینگ و اوون کینگ، پسر کوچک، است.
 
بر اساس توضیحاتی که از موضوع این رمان منتشر شده آن را رمانی فانتزی باید دانست که در آینده رخ می‌دهد.
 
«زیبای خفته» نام داستانی فرانسوی نوشته‌ی شارل پرو است که در اواخر قرن هفدهم میلادی منتشر شد و بر اساس آن ده‌ها اثر سینمایی، موسیقایی و نمایشی ساخته شده است.
 
هنوز مشخص نیست که بین رمان تازه‌ی کینگ و پسرش با داستان افسانه‌ای شارل پرو ارتباطی هست یا نیست.
 
با این حال در رمان استفن کینگ و پسرش زنانی وجود دارند که با دنیای جادو و شر ارتباط دارند و زندگی‌شان دستخوش تصمیم‌های دنیای شر قرار می‌گیرند.
 
خانواده‌ی استفن کینگ اهل نوشتن هستند. دو فرزند این نویسنده‌ی جنایی‌نویس آمریکایی پیش از این فیلمنامه‌ی مشترکی با هم نوشته بودند.
 
کینگ همچنین پیش از این اثر مشترکی را نیز با پسر بزرگترش، جو، نوشته بود و ظاهراً تجربه‌ی موفقِ همکاری با او، کینگ را به مشارکت در نوشتن رمان تازه‌ی «زیبای خفته» ترغیب کرده است.
 
آثار متعددی از استفن کینگ به فارسی ترجمه شده که از بین آنها می‌توان به «مسیر سبز»، «رهایی از شاوشنک» و «درخشش» اشاره کرد.
 
این نویسنده‌ی آمریکایی که از او با عنوان سلطان وحشت در ادبیات آمریکا یاد می‌شود در ماه‌های اخیر اعتراضات فراوانی را نیز علیه سیاست‌ها و اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، کرده است.
 
کینگ در پیام‌های توئیتری رئیس‌جمهور جدید آمریکا را با نوشتن فهرستی تخیلی از توطئه‌هایی که باراک اوباما و همسرش می‌توانند علیه او طرح‌ریزی کرده باشند مورد تمسخر قرار داد.
 












منبع خبر: خبرگزاری ایبنا
منبع