شرح خبر
 
تاریخ
1396/2/27
عنوان نمایشگاه موضوعی روز جهانی موزه و میراث فرهنگی
متن
گسترش موزه‌هاي دنيا و همكاري همه‌جانبه‌ي علمي، فرهنگي و صنعتي در ميان آن‌ها، در تحقق دستيابي به اهداف فرهنگي از طريق هماهنگ ساختن اقدامات بين‌المللي و تدوين برنامه‌هایي مؤثر است كه خطوط اساسي همكاري مشترك و دوجانبه‌ي مردم و موزه‌ها را در سطح جهاني دارا باشد. بر اساس همین عقیده، در قطعنامه ی شماره ی پنج ِ دوازدهمین مجمع عمومی كمیته ی   بین المللی موزه ها، ایكوم (ICOM)، كه در 28 مه 1977 میلادی درمسكو برپا شد، روز 18 مه برابر با 28 اردیبهشت به عنوان روز جهانی موزه ها اعلام شد  و از آن سال در روز جهانی موزه درهمه ی كشورهای عضو، مراسمی اجرا می شود.
بر مبنای تعریف "ایكوم" موزه، مكان گردآوری، نگهداری، مطالعه، بررسی كردن و به نمایش گذاشتن نعمتهای فرهنگی یا طبیعی به منظور آموزش، پژوهش و ارزش دادن به این مجموعه ها و لذت بردن از آنها است.
کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد به منظور بزرگداشت این روز ، نمایشگاهی از منابع موجود را روزچهارشنبه 28 اردیبهشت ماه، در ساعات کار کتابخانه، برپا می کند.
کتابخانه مشتاقانه آماده پاسخگویی به سؤالات علاقه مندان است و افراد می توانند با شماره 22866465 تماس حاصل نموده و یا از طریق آدرس  www.hepl.ir از کتابدار آنلاین سؤالات خود را مطرح نمایند.

منبع