شرح خبر
 
تاریخ
1400/10/4
عنوان سالگرد زلزله بم
متن



ساعت پنج و سی دقیقه بامداد روز جمعه، پنجم دی ماه سال 1382 بم با زلزله‌ای به قدرت 3/6 ریشتر به خود لرزید و کمتر عمارتی سالم بر جای ماند. آنگونه که به روایتی، جان بیش از 41 هزار انسان را گرفت و هزاران نفر را مجروح و بی‌خانمان ساخت. زمین‌لرزه بم در ذهن مردم ایران به عنوان یکی از فاجعه‌بارترین حوادث طبیعی معاصر کشور، یادآور خاطرات تلخی است.
  از نظر جغرافیایی، ایران در کمربند زلزله هیمالیا – آلپ قرار گرفته است. با توجه به این واقعیت، ایران از جمله ۱۰ کشور بلاخیز در جهان به شمار می‌رود و هر سال جان هزاران انسان که در توسعه اقتصادی، اجتماعی کشور سهم بسزایی دارند در معرض مخاطرات جدی قرار می‌گیرد. از این رو، نیاز به یک برنامه مدون و منسجم و همچنین استفاده از نیروهای بالقوه داوطلب امدادی و خدماتی موجود بیش از پیش احساس می‌شود.
چنانچه این نیروها به خوبی آموزش‌های مقابله با بلایا به ویژه مداخلات روانی اجتماعی را ببینند و تحت نظارت تیم تخصصی حمایت روانی قرار گیرند، می‌توانند خدمات ارزشمندی را در موقعیت‌های اورژانسی و بلایا به آسیب‌دیدگان ارائه دهند.
این مجموعه منتخبی از کتاب‌های «زلزله» در کتابخانه است که برای شما به نمایش گذاشته شده است. برای دستیابی به آن‌ها می‌توانید با کتابداران حسینیه ارشاد در ارتباط باشید. همچین می‌توانید از مجموعه موضوعی دیجیتال زلزله در سایت کتابخانه به صورت آنلاین استفاده کنید. برای مشاهده به آدرس زیر مراجعه نمایید:


تلفن:7-22894004 داخلی 23 و
25
ایمیل:
reference@hepl.ir
diglib@hepl.ir
شماره تلگرام: 09305250760





منبع