شرح خبر
 
تاریخ
1393/11/9
عنوان برنامه‌های جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی اعلام شد
متن
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور 70 میهمان داخلی و خارجی برگزار می‌شود.


سیامک حجت‌الاسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا - منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه 22 قصه‌گوی خارجی از کشورهای مختلف آثار خود را برای حضور در هفدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی ارسال کرده‌اند، گفت: از این تعداد تاکنون 10 قصه برای شرکت در جشنواره پذیرفته شده‌ و به احتمال زیاد دو قصه دیگر نیز پذیرفته خواهند شد.

او افزود: همچنین 31 قصه گوی برگزیده کشوری، هشت نفر قصه گوی برگزیده جشنواره رضوی و 19 قصه گوی برگزیده کتابخانه‌ای نیز برای حضور در هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی انتخاب شده‌اند.

به گفته حجت الاسلامی در مجموع بین 68 تا 70 قصه گو در زمان برگزاری جشنواره در استان کرمانشاه حضور خواهند یافت.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با بیان اینکه همه این 70 نفر به قصه‌گویی می پردازند، پیش بینی کرد: در هفدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی بیش از 100 قصه خوانده شود.

او با بیان اینکه قصه‌گوها در زمان برگزاری جشنواره در سه مرکز کانون و چند مدرسه سطح شهر کرمانشاه قصه‌گویی خواهند کرد، گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده و بنا به درخواست برخی از شهرستانها برخی از قصه‌گویان حاضر در این جشنواره در شهرستان‌های کنگاور، صحنه، سنقر و روانسر نیز قصه‌گویی خواهند کرد.

برگزاری نمایشگاه نقاشی کودکان، برپایی نمایشگاه آثار اعضا و مربیان و فعالیت‌های کانون، برگزاری نشست‌های تخصصی و... از برنامه‌های جنبی هفدهمین جشنواره قصه گویی خواهد بود که حجت الاسلامی به آن‌ها اشاره کرد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه افزود: رونمایی از 17 عنوان کتاب چاپ شده در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تحت عنوان کتاب‌های سیمرغ با موضوع افسانه‌های محلی از دیگر برنامه‌های جنبی هفدهمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی خواهد بود.

حجت الاسلامی محل اصلی برگزاری هفدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی را فرهنگسرای کودک و نوجوان شهر کرمانشاه واقع در سه راه 22 بهمن دانست و گفت: مراسم افتتاحیه و اختتامیه در این محل برگزار می‌شود.

به گفته او، هفدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی از 26 تا 30 بهمن سال جاری در کرمانشاه برگزار خواهد شد.











منبع خبر: خبرگزاری ایسنا
منبع