شرح خبر
 
تاریخ
1395/5/7
عنوان نام اولیه آثار ادبی بزرگ دنیا در آغاز چه بود؟ / عناوین عجیب برای محبوب‌ترین آثار دنیا
متن
نویسندگان آثار ادبی مطرح دنیا نام‌های مختلفی برای اثر خود در ذهن دارند و در نتیجه یکی از آنان را برمی‌گزینند. دانستن گزینه‌های نویسندگان بزرگی چون «تولستوی»، «فیتزجرالد»، «ناباکوف»، «مارگارت میچل» و ......که در این مطلب گردآوری شده است خالی از لطف نیست.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ایندیپندنت- کتاب «غرور و تعصب» کتاب مهمی در عرصه ادبیات انگلیسی به حساب می‌آید اما همه کتابخوانان نمی‌دانند که این کتاب معروف قرن نوزدهم در آغاز قرار بود «احساسات اولیه» نام بگیرد.

انتشارات Jonkers Rare Books اخیراً بعضی کتاب‌های محبوب دنیا از جمله «باغ مخفی» نوشته «فرانسیس هاجسون» و کتاب «1984» نوشته «جورج اورول» را بررسی و اعلام کرد، این کتاب‌ها نیز در آغاز قرار بود عناوین دیگری داشته باشند اما نویسندگان آن‌ها در پایان کتاب نظر خود را تغییر دادند و نام دیگری برای آن‌ها برگزیدند.

«هارپر لی» نویسنده درگذشته نیز قرار بود نام کتاب «کشتن مرغ مقلد» را که درباره تنش‌های‌ نژادی در جنوب آمریکا در سال 1960 است «آتیکوس» نام‌گذاری کند اما این نام را تغییر داد تا کتاب و شخصیت اصلی آن دارای یک نام نباشند. «ویلیام گلدینگ»، برنده جایزه نوبل ادبیات نیز قصد داشت نام کتاب «ارباب مگس‌ها» (سالار مگس‌ها) را «غریبه‌های درون» بنامد اما ناشر کتاب با این نام مخالف بود. به همین دلیل او نیز نام کتاب را به «ارباب مگس‌ها» تغییر داد. «مارگارت میچل»، نویسنده کتاب «بر باد رفته» دلش می‌خواست در آغاز نام کتاب را از جمله آخر کتاب خود وام بگیرد. جمله آخر کتاب این بود که «فردا روز دیگری است» اما نظر خود را تغییر داد.

 در این فهرست نام بسیاری از کتاب‌های شناخته‌شده دنیا به چشم می‌خورد. «فرانسیس هاجسون» قرار بود کتاب «باغ کوچک» را «ماری معشوقه» نام‌گذاری کند. «چارلز دیکنز» قرار بود کتاب «دوریت کوچک» را «تقصیر هیچ‌کس نیست» بنامد. «اسکات فیتزجرالد» قصد داشت کتاب «گتسبی بزرگ» را با نام «تریمالچیو در وِست اِگ» وارد بازار کتاب کند. «فورد ماداکس فورد» در آغاز عنوان «غمگین‌ترین داستان» را برای کتاب «سرباز خوب» انتخاب کرده بود. «آدولف هیتلر» در پی آن بود کتاب «نبرد من» را «چهار سال ونیم کشمکش علیه دروغ، حماقت، و ترس» بنامد. کتاب «لولیتا» نوشته «ولادیمیر ناباکوف» قرار بود «پادشاهی در کنار دریا» نام بگیرد. کتاب معروف و پر سر وصدای «1984» نوشته «جوروج اورول» «آخرین انسان در اروپا» نام داشت. «موش‌ها و آدم‌ها» نوشته «جان اشتاین بک» در آغاز «اتفاقی که رخ داد» نام داشت. «جنگ و صلح» نوشته «لئو تولستوی» قرار بود «جوجه را آخر پاییز می‌شمارند» نام‌گذاری شود!

با دیدن این فهرست باید یاد بگیرید اگر اسم احمقانه‌ای برای کتاب به ذهنتان رسید هیچ اشکالی ندارد. تصور اینکه «فیتزجرالد» قرار بود چه عنوانی برای کتاب «گتسبی بزرگ» که اکنون بسیار شناخته‌شده و محبوب است انتخاب کند موجب شگفتی همه است.













منبع خبر: خبرگزاری ایبنا
منبع