شرح خبر
 
تاریخ
1396/3/31
عنوان راه‌اندازی کتابخانه‌های کانکسی در مناطق عشایری
متن

کانون توسعه فرهنگی کودکان از آغاز طرح کتابخانه‌های کانکسی در مناطق عشایری در تابستان سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، کانون توسعه فرهنگی کودکان اعلام کرد با هدف اصلی ایجاد کتابخانه در روستاها و مناطق دورافتاده و فرهم آوردن شرایطی برای دسترسی کودکان و نوجوانان به کتاب درنظر دارد در تابستان سال جاری طرح ایجاد کتابخانه‌های کانکسی را در مناطق عشایری آغاز کند.

به دلیل پراکندگی عشایر کوچنده و دور افتادن آن‌ها از منابع و امکانات فرهنگی، کانون توسعه فرهنگی کودکان تعدادی کانکس تهیه کرده است و با قرار دادن آن‌ها در مسیر مدرسه‌های عشایری، آن‌ها را به کتابخانه تبدیل می‌کند.

کتابخانه‌های کانکسی مجهز به انواع کتاب و وسایل مورد نیاز یک کتابخانه هستند؛ وسایلی چون قفسه کتاب، میز و صندلی به تعداد محدود (به دلیل فضای محدود کانکس)، وسایل دیداری و شنیداری و اسباب‌بازی و بازی‌های فکری. در چارچوب این طرح تا کنون پنچ کانکس مجهز شده که قرار است به مناطق عشایری خراسان جنوبی ارسال و راه‌اندازی شود.

کانون توسعه فرهنگی کودکان با هدف بالا بردن سطح دانش عمومی و اعتلا و گسترش فرهنگ زندگی برای کودکان، به ویژه کودکان نقاط محروم کشور در سال ۱۳۸۰ تأسیس شده است.

فعالیت‌های این کانون در هشت گروه کتابخانه‌ها، آموزش و پژوهش، انتشارات، آموزشیاری، کانون اصلاح و تربیت تهران (دختران و پسران)، هنر، روابط عمومی و مالی و اداری در مناطق محروم در حال اجراست.







منبع خبر: خبرگزاری ایسنا

منبع