شرح خبر
 
تاریخ
1394/6/9
عنوان عرضه «کتابشناسی آثار روسی در ایران» در نمایشگاه کتاب مسکو
متن
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی مؤسسه خانه کتاب، کتاب «کتابشناسی آثار روسی در ایران» که زیر نظر مجید غلامی جلیسه، مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب تهیه شده است، در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو حضور می‌یابد.

کتاب «کتابشناسی آثار روسی در ایران» (فهرست‌واره کتاب‌های روسی و ترجمه شده از زبان روسی) 2 بخش را دربرمی‌گیرد؛ بخش نخست، شامل معرفی 212 عنوان کتاب ترجمه شده از زبان فارسی به روسی است. اکثر این کتاب‌ها به موضوعاتی مانند تاریخ اسلام و تشیع، دین اسلام و اصول اعتقادی آن، انقلاب اسلامی ایران، زندگینامه بنیانگذار جمهوری اسلامی و بزرگانی مانند ملاصدرا پرداخته‌اند.

بخش دوم، حاوی یک هزار و 692 عنوان کتاب ترجمه شده از زبان روسی به فارسی است. اکثر این کتاب‌ها، شامل آثار ادبی نویسندگان بزرگ روسیه مانند «چخوف»، «داستایوسکی»، «تولستوی» و «ماکسیم گورکی» است که در دو قسمت «چاپ» و «بازچاپ» ارائه می‌شود.

همچنین کتاب «کتابشناسی آثار روسی در ایران» بخش‌های «کودک و نوجوان» (چاپ نخست و بازچاپ) و نمایه‌ها (نمایه عنوان، نمایه پدیدآور، نمایه ناشر، نمایه شهر، نمایه موضوع کتاب‌ها) را دربرگرفته است.

علوم کاربردی، کلیات، دین، فلسفه، علوم اجتماعی و هنر، برخی از موضوعات این کتابشناسی است.

«کتابشناسی آثار روسی در ایران» شامل همه آثاری است که از سال 1357 تاکنون از زبان فارسی به زبان روسی، یا برعکس ترجمه و منتشر شده، است.












منبع خبر: خبرگزاری ایبنا
منبع