شرح خبر
 
تاریخ
1393/5/9
عنوان هشتادمین شماره خبرنامه «کتابخانه های ملی آسیا و اقیانوسیه» منتشر شد
متن
هشتادمین شماره خبرنامه «همایش مدیران کتابخانه های ملی در منطقه آسیا و اقیانوسیه» (CDNLAO) 28 جولای 2014، برابر با 6 مرداد 1393، منتشر شد.

به گزارش لیزنا، خبرنامه « CDNLAO»چهار ماه یکبار، به منظور اشاعه اطلاعات کتابخانه های ملی و سایر مؤسسات در منطقه آسیا و اقیانوسیه منتشر می شود. این خبرنامه توسط کتابخانه ملی تغذیه ژاپن، به نمایندگی از طرف اعضای کنفرانس مدیران کتابخانه های ملی در آسیا و اقیانوسیه، ویرایش و منتشر می شود.

جدیدترین شماره این خبرنامه بر «نحوه خدمت رسانی به معلولین» متمرکز است. 27 ژوئن 2013، مذاکره کنندگان این نشست بین المللی، تحت نظارت سازمان جهانی مالکیت معنوی، قراردادی را به تصویب رساندند. به موجب این قرارداد امکان دسترسی به کتاب برای صدها میلیون نفری که به مشکل بینایی دچار هستند، افزایش یافت. بر این اساس، این شماره از خبرنامه به موضوع «به اشتراک گذاری تلاش کتابخانه های ملی برای دسترسی بدون مرز به منابع»، تخصیص یافته است.

این خبرنامه در سه بخش، مباحث ویژه، نشست CDNLAO ( بیست و دومین کنفرانس مدیران کتابخانه های ملی در منطقه آسیا و اقیانوسیه به میزبانی استرالیا)، و اخبار تنظیم شده است.

گفتنی است، شماره بعدی خبرنامه بر موضوع «چگونگی افزایش دسترسی به منابع کتابخانه ای» تمرکز خواهد داشت. چرا که در عصری که مسائل پیرامونی اطلاعات به سرعت تغییر می کند، بسیاری از کتابخانه ها با مسائل مربوط به دستیابی به منابع، از جمله، چگونگی بهبود همکاری با ناشران، و یا گردآوری مؤثر منابع دیجیتالی، مواجهند.

علاقمندان جهت مشاهده و مطالعه مباحث مندرج در این خبرنامه می توانند به این نشانی مراجعه نمایند.






منبع خبر: خبرگزاری لیزنا


منبع