شرح خبر
 
تاریخ
1394/9/10
عنوان لای- فای ۱۰۰ برابر سریعتر از وای- فای است
متن
روش جدید تحویل داده Li- Fi که از طیف مرئی به جای امواج رادیویی استفاده می کند، آزمایش شد.
به گزارش لیزنا، لای- فای می تواند دسترسی به اینترنت را صد برابر سریعتر از وای- فای سنتی و با سرعتی بیش از ۱ گیگا بایت در ثانیه تحویل دهد.
لای- فای به یک منبع نور مانند لامپ های استاندارد ال. ای. دی، یک اتصال اینترنت و یک ردیاب تصویر نیاز دارد. این فناوری جدید هفته گذشته به وسیله ی Estonian Start-up Velmenni در تالین (Tallinn) آزمایش شد. شرکت مزبور از لامپ روشنایی برای انتقال داده با سرعت ۱ گیگا بایت در ثانیه برای آزمایش قدرت لای- فای استفاده کرد. آزمایش های لابراتوری نظریه سرعت بیش از ۲۲۴ گیگا بایت در ثانیه را نشان داد.
لای- فای چگونه داده ها را ارسال می کند؟
طیف نور مرئی صدهزار برابر بزرگتر از امواج رادیویی استفاده شده در وای- فای است. اطلاعات می تواند در پالس های نوری دقیقا مانند ریموت کنترل های تلویزیونی رمزگذاری شود. لامپ های ال. ایی. دی جدید می توانند داده های کافی برای اتصالات پهنای باند را منتقل کنند.
یکی از بزرگترین مزایای لای- فای عدم تداخل با سیگنال های رادیویی است؛ بنابراین می توان از آن در مکان هایی مانند هواپیما استفاده کرد. اما این فناوری معایبی نیز دارد که مهمترین آن این واقعیت است که نمی توان از آن خارج از منزل استفاده کرد چرا که با نور مستقیم خورشید و سیگنال های آن تداخل پیدا می کند.



منبع : لیزنا
منبع