شرح خبر
 
تاریخ
1394/5/7
عنوان فراخوان اولین نشست کتاب‌خوان خوزستان
متن
مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان از برگزاری سلسه نشست های کتابخوان که اولین آن در خوزستان در تاریخ ۲۷/۵/۹۴ در کتابخانه مرکزی این استان برگزار می‌شود، خبر داد.

 

 به گزارش لیزنا، سید لطف الله سپهر گفت:کتاب خوان عنوان نشست هایی است که به منظور به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می­‌گردد.

 

وی ادامه داد: این جلسه در فضایی صمیمی تلاش دارد تجربیات مطالعاتی افراد کتابخوان را برای سایر علاقمندان کتاب و کتابخوانی به اشتراک گذارد و به منظور اجرای بهتر و شایسته تر این نشست ها در سطوح استان و شهرستان سیاست هایی از قبیل : آشنایی عموم مردم با نحوه و چرایی مطالعه به عنوان گام مهم در توسعه فرهنگ مطالعه، ایجاد احساس نیاز به مطالعه و فرهنگ سازی این امر ، نیازسنجی ذائقه مطالعاتی عموم مردم و بهبود نگرش و کیفیت سبک زندگی ایشان در اثر مطالعات هدفمند و کاربردی را دنبال می نماید.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان هدف از برگزاري اين نشست ها را ترويج مطالعه و كتابخواني، به اشتراك گذاري كتاب هاي خوانده شده و معرفي كتاب هاي مفيد و كاربردي برشمرد و افزود: کتابداران کتابخانه های عمومی، نویسندگان، فعالین رسانه حوزه کتاب، اعضای کتابخانه های عمومی و سایر علاقمندان به کتاب و کتابخوانی می توانند در این نشست شرکت نمایند و کتاب مورد نظر خود را معرفی و ارائه نمایند.

 

گفتنی است ارائه دهندگان کتاب در نشست کتابخوان می توانند به مدت ۷ دقیقه به معرفی کتاب های خوانده شده خود در حوزه های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، دین و مذهب، تاریخ، روانشناسی، ادبیات، شعر، قصه، رمان، کودک و نوجوان، سبک زندگی، طب و تغذیه و بهداشت عمومی، خانواده و ازدواج بپردازند و همچنین اداره کل کتابخانه های عمومی به ارائه دهندگان در جلسه هدیه ای به رسم یادبود اهداء خواهد کرد.

 

علاقه مندان برای ثبت نام می توانند از طریق سایت اداره کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان  www.khozestanpl.ir  و یا سایت http://www.kplconf.ir/regbook.asp  تا تاریخ ۱۵/۰۵/۹۴ در این نشست ثبت نام نمایند و یا به دبیرخانه طرح نشست کتاب خوان در واحد امور فرهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان واقع در اهواز- امانیه - خیابان دز بین لقمان و عارف  اداره کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان مراجعه کنند.

 

سپهر در پایان افزود : اولین نشست کتابخوان در تاریخ ۲۷/۵/۹۴ در تالار آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی استان واقع در پارک ساحلی دولت برگزار خواهد شد.








منبع خبر: خبرگزاری لیزنا

منبع