شرح خبر
 
تاریخ
1396/6/30
عنوان گزارش نشست کارگاه «کتاب سینما»
متن
كتابخانه عمومي حسينيه ارشاد سومین كارگاه کتاب سینما - نمایش و گپ و گفت درباره فیلم هابیت - را با حضور جناب آقای داوود امیریان سه شنبه 96/6/28 ساعت 14 الی 18:15 برگزار کرد.


در این نشت 25 نفر از اعضاء بخش کودکان و همچنین تعدادی از علاقه مندان در این برنامه حضور داشتند.
پس از پخش فیلم هابيت، شرح مختصری از زندگی و آثار آقای امیریان ارائه شد. در این کارگاه عنوان شد كه فیلم هابیت و ارباب حلقه ها  یکی از مهم ترین کارهای فانتزی است که در آن ها قهرمان داستان  پست ترین و معمولی ترین آدم قصه است. (فیلم هابیت به نوعی پیش درآمد فیلم ارباب حلقه هاست). آقای امیریان پس از معرفی کتاب هایي چون ساختار اسطوره در داستان، فیلمنامه و همچنین قهرمان هزار چشم، مطرح کرد که نمودار و کهن الگوی داستان های اساطیری به یک شکل است؛ یعنی در بیشتر داستان ها و فیلم های اساطیری ابتدا افراد در دنیای واقعی هستند و بعد از یک اتفاق وارد ماجرای غير منتظره ای می شوند. وی همچنین عنوان کرد که تکنیک و اصول داستان نویسی بعد از استفاده ی فرم و ساختن داستان مشخص می شود.


در ادامه پرسش و پاسخ و نقد فیلم انجام شد که نظرات بسیار خوب و دقیقی از سوی حاضرین در جلسه مطرح گردید. همچنین در پایان برنامه به پرسش هایی از دیگر آثار ايشان و اینکه آیا در این کتاب ها تخیل بیشتر به کار رفته یا واقعیت نیز پاسخ داده شد.
برای شنیدن فایل صوتی این نشست اینجا کلیک کنید.
منبع