شرح خبر
 
تاریخ
1397/9/19
عنوان اعطای رتبه A به انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران در ارزیابی انجمن‌های علمی
متن
بنابر اعلام کمیته برنامه‌ریزی و بهبود مستمر انجمن علمی کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران، در آخرین ارزیابی انجمن‌های علمی ایران در سال ۱۳۹۷، انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران با کسب ۱۱۷۲ امتیاز از ۱۵۰۰ امتیاز موفق به کسب رتبه A شد.

به گزارش لیزنا، فرامرز مسعودی دبیر کمیته برنامه‌ریزی و بهبود مستمر گفت: با کسب این امتیاز، که روز ۱۷ آذرماه طی نامه ۲۱۹۴۶۵- ۰۹/۰۹/۱۳۹۷، توسط کمیسیون انجمن‌های علمی ایران به انجمن ابلاغ شده است، انجمن برای پنجمین سال پیاپی موفق به کسب رتبه A شده است.

بنابر اظهار دبیرکمیته برنامه‌ریزی و بهبود مستمر انجمن که مسئولیت برنامه‌ریزی، هدف‌گذاری و ارائه گزارش عملکرد انجمن به کمیسیون انجمن‌های علمی ایران را بر عهده دارد، کمیسیون انجمن‌های علمی ایران، هر سال انجمن‌های علمی را براساس عملکرد سال قبل آن‌ها، از ۵ منظر توانمندسازی، مدیریت علمی و ایفای نقش مرجعیت علمی، تعاملات ملی، تعاملات بین‌المللی و فعالیت‌های خلاقانه، مبتنی بر شواهد، مدارک و مستندات، ارزیابی و رتبه آنها را مشخص و اعلام می‌کند. وی اضافه کرد در حال حاضر بیش از ۳۷۰ انجمن علمی زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کشور وجود دارد که مطابق تقسیم‌بندی کمیسیون، انجمن کتابداری در زمره انجمن‌های حوزه علوم انسانی قرار دارد.

عضو هیات مدیره انجمن گفت: در ارزیابی عملکرد سال ۱۳۹۶ انجمن، بالاترین امتیاز مربوط به حوزه تعاملات ملی با کسب ۱۰۰ درصد امتیازها و کمترین امتیاز کسب‌شده در زمینه تعاملات بین‌المللی با کسب ۳۸ درصد امتیازها بوده است. وی امتیاز سایر حوزه‌ها را به ترتیب ۸۸ درصد برای توانمندی، ۷۶ درصد برای مرجعیت علمی و ۶۷ درصد برای فعالیت‌های ابتکاری و خلاقانه اعلام نمود. مسعودی در همین زمینه اعلام کرد انجمن در سال ۱۳۹۶ نسبت به سال ۱۳۹۵، در زمینه‌های مرجعیت علمی، تعاملات ملی و روابط بین‌الملل افزایش امتیاز و در زمینه‌های توانمندسازی و نوآوری با کاهش امتیاز مواجه بوده است، اما در مجموع، ۹۲ امتیاز بیشتر از سال ۱۳۹۵ کسب کرده است.

وی در خصوص اهداف و برنامه‌های انجمن در سال ۱۳۹۷ و بهبود عملکرد انجمن در حوزه‌های مختلف اظهار کر:د با تلاش‌های زیادی که در این سال صورت گرفته است، امید می‌رود همچنان شاهد افزایش امتیاز عملکرد انجمن در ارزیابی سال اینده باشیم. عضو هیئت مدیره انجمن اضافه کرد با توجه به اینکه از نزدیک شاهد تلاش‌های همکاران انجمن در کمیته‌ها، شاخه‌های استانی و کارگروه‌های تخصصی هستم، اطمینان دارم عملکرد واقعی انجمن فراتر از نتایجی است که توسط ارزیابی کمیسیون انجمن‌های علمی ایران استنتاج و اعلام می‌شود.

وی درباره دلیل این موضوع گفت فعالیت‌های بسیار خوبی توسط شاخه‌های استانی انجمن صورت می‌گیرد که متاسفانه به موقع و به صورت کامل گزارش نمی‌شوند.








منبع خبر: خبرگزاری لیزنا

منبع