شرح خبر
 
تاریخ
1395/10/27
عنوان نمایشگاه کتاب دهلی نو به کار خود پایان داد
متن
بیست و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب دهلی نو با حضور فعال غرفه ایران، روز گذشته به کار خود پایان داد. به طوری که فعالیتهای غرفه ایران انعکاس گستردهای در رسانه‌های هند داشت.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، روزنامه اردو زبان (خیرین) چاپ دهلی درخصوص حضور ایران در این دوره از نمایشگاه کتاب دهلی نو نوشته است: مانند هر سال نمایشگاه دهلی نو در پراگاتن میدان برگزار می‌گردد و در بخش بین‌الملل این نمایشگاه شرکت کنندگان مختلفی از سایر کشورها حضور دارند.

این روزنامه در میان این غرفه‌ها به دو غرفه موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و رایزنی فرهنگی ایران در دهلی نو اشاره می‌کند و می‌نویسد: در این دو غرفه کتاب‌هایی به زبان فارسی، هندی، اردو و انگلیسی در زمینه‌های مختلفی از قبیل ادبیات، داستان، کودک و نوجوان، مذهبی و هنر موجود است که بسیار مورد توجه علاقه‌مندان به زبان و ادبیات فارسی قرار گرفته است.

در ادامه این خبر آمده است موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران برای مرتبه پنجم در این نمایشگاه حضور دارد و غرفه این موسسه مورد توجه فارسی زبانان هند قرار گرفته است. همچنین در این روزنامه آمده است که با توجه به قدمت زبان فارسی در هند یادگیری زبان فارسی برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ امری ضروری است.

در بیست و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب هند در مجموع 400 برنامه ادبی برگزار شد. موضوع یا تم نمایشگاه به آثاری از نویسندگان برجسته زن در هندوستان اختصاص یافته و تصاویری از کتاب‌ها و پوسترهایی از آثار آنان به نمایش گذاشته شده بود. مجری برگزاری نمایشگاه امسال شصتمین سال تاسیس خود را به برگزاری نمایشگاهی با عنوان «این نگاهی به گذشته نیست» جشن گرفت.

بیست و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب دهلی نو روز گذشته به کار خود پایان داد. بیش از یک میلیون نفر از این نمایشگاه بازدید کردند.












منبع خبر: خبرگزاری ایبنا
منبع