شرح خبر
 
تاریخ
1395/2/8
عنوان نمایشگاه موضوعی روز ایمنی و سلامت در محیط کار
متن
نخستین کمیته مشترک سازمان بهداشت جهانی وسازمان بین‌المللی کار که درسال ۱۹۵۰ تشکیل شد، مهندسی بهداشت حرفه‌ای را چنین تعریف نموده است: تامین و ارتقاء عالی ترین سطح سلامت جسمی، روانی و اجتماعی برای کارگران همه مشاغل، پیشگیری ازبیماری‌ها و حوادث ناشی ازکار، بکارگماردن نیروی کار در محیط و شغلی که از لحاظ جسمی و روانی قدرت انجام آن را دارد و بطور خلاصه تطابق کار با انسان یا ارگونومی که از کلمه یونانی برگرفته شده است.
روز ۲۸آوریل (هشتم اردیبهشت) از سوی سازمان بین‌المللی کار (ILO)  به عنوان روز جهانی بهداشت حرفه‌ای WorldDay for Safety and Health at Work نامگذاری شده است.
روز جهانی ایمنی وسلامت شغلی در واقع یک هدف گذاری سالیانه بین‌المللی برای نهادینه کردن کار سالم و ایمن در سرتاسر جهان است. برگزاری این مراسم بخش مهمی از استراتژی های جهانی سازمان بین‌المللی کار برای ارتقای ایمنی و سلامت شغلی در همه محیط‌های کاری است که باعث ارتقای آگاهی‌های مردم و همچنین افزایش امنیت و سلامت در محیط کار می‌شود.
کتابخانه در روز پنج شنبه 9/2/95 از ساعت 8 تا 12، بهمنظور بزرگداشت این روز نمایشگاهی از منابع موجود برپا می کند.  بازدیداز نمایشگاه برای عموم آزاد است.
کتابخانه مشتاقانه آماده پاسخگویی به سؤالات علاقه منداناست و افراد می توانند با شماره 22866465 تماس حاصل نموده و یا از طریق آدرس  www.hepl.ir  ازکتابدار آنلاین سؤالات خود را مطرح نمایند.

منبع