شرح خبر
 
تاریخ
1393/12/7
عنوان با نعناع خونسرد بمانيد
متن

سلامت نیوز: گرچه در گذشته استرس آنقدرها هم شايع نبود، اما طب سنتي نسخه‌هاي ضداضطراب موثري دارد که مي‌تواند در قرن بيست و يکم به کمک شما بيايد تا بار ديگر لذت آرامش را بچشيد.

به گزارش سلامت نیوز، دكتر محمدحسين صالحي سورمقي، متخصص فارماكوگنوزي و استاد دانشکده داروسازي دانشگاه تهران در هفته نامه زندگی مثبت نوشت: مگر مي‌شود در اين دنياي پرهياهو زندگي کرد و استرس نداشت؟ حتي اگر خود شما هم آدمي آرام باشيد، باز هم محيط زندگي به‌ويژه در شهرهاي بزرگ به‌گونه‌اي است که شما را درمعرض انواع و اقسام استرس‌ها قرار مي‌دهد و اين استرس‌ها به مرور دردسرساز مي‌شوند.

اگرچه در گذشته استرس آنقدرها هم شايع نبود، اما طب سنتي نسخه‌هاي ضداضطراب موثري دارد که مي‌تواند در قرن بيست و يکم به کمک شما بيايد تا بار ديگر لذت آرامش را بچشيد.

يکي از اين توصيه‌هاي شفابخش استفاده از گياه پرمصرف نعناع است که البته خيلي‌ها آن را به‌عنوان داروي دل‌درد و مشکلات گوارشي مي‌شناسند. گفته شده که نعناع خلط‌آور و سرفه‌آور هم هست و به‌رفع التهاب پوستي و اگزما و... نيز کمک مي‌کند. از ديگر خواص اين گياه مي‌توان به تسکين علائم سرماخوردگي و درد و همچنين ايجاد آرامش اشاره کرد.

براي درست کردن چاي آرام‌بخش نعناع، برگ‌هاي نعناع را داخل ظرف مناسبي بريزيد و آب جوش را اضافه کنيد و اجازه دهيد 5-4 دقيقه بماند و دم بکشد. براي تغيير ذائقه گاهي مي‌توانيد کمي بابونه هم به اين چاي اضافه کنيد.







منبع خبر: سلامت نیوز

منبع