شرح خبر
 
تاریخ
1394/5/6
عنوان درگذشت نویسنده آمریکایی رمان‌های جنایی مستند
متن

«آن رول»، رمان‌نویس آمریکایی که داستان‌هایش را براساس وقایع جنایی واقعی می‌نوشت، در سن 83 سالگی درگذشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «آن رول»، که سوژه رمان‌های جنایی‌ش را از تجربیات شخصی خود می‌گرفت، در 83 سالگی بر اثر اختلالات حاصل از نارسایی قلبی درگذشت.

«رول» بیشتر برای نگارش کتاب «غریبه‌ای نزدیک من» شهرت دارد که داستان آن درباره قاتل زنجیره‌ای معروفی است که به قتل 30 نفر بین سال‌های 1974 و 1978 اعتراف کرد. این قاتل «تد باندی» نام داشت که مدتی با «رول» همکار بود.

پدربزرگ این نویسنده آمریکایی افسر پلیس بود و رول در تعطیلات تابستانی خود به اداره پلیس می‌رفت و برای زندانیان منتظرِ اجرای حکم، غذا می‌برد و با آن‌ها رابطه‌ای صمیمانه برقرار می‌کرد.

به گزارش گاردین، «رول» از نوجوانی علاقه عمیقی به جرم‌شناسی داشت و در 21 سالگی مدتی را در اداره پلیس سیاتل مشغول به کار شد. او نگارش داستان‌های جنایی را از سال 1969 برای مجلات تخصصی همچون «کارآگاه واقعی» آغاز کرد.

«فداکاری‌های کوچک» دیگر رمان‌های معروف اوست که حول محور قاتل کودکانی اهل اورگان به نگارش درآمد. او علاوه بر نویسندگی به وکالت قربانیان خشونت، زنان مورد سواستفاده قرار گرفته شده و کودکانی که در شرایط سخت زندگی می‌کردند، می‌پرداخت.







منبع خبر: خبرگزاری ایسنا

منبع