شرح خبر
 
تاریخ
1393/8/8
عنوان یک شهر ایران پایتخت جهانی کتاب می‌شود؟
متن
رییس کارگروه فرهنگ سازمان ملی یونسکو گفت: تلاش ما این است یکی از شهرهای ایران را به عنوان پایتخت جهانی کتاب معرفی کنیم.

به گزارش ایسنا، عبدالمهدی مستکین اظهار کرد: در حال حاضر برنامه پایتخت جهانی کتاب را دنبال می‌کنیم. سازمان جهانی یونسکو هر سال یک کشور و شهر را به عنوان پایتخت جهانی کتاب مطرح می‌کند که تاکنون هشت دوره از این برنامه برگزار شده است. تلاش ما این است برای سال 2018 – 2019 یکی از شهرهای ایران را به عنوان پایتخت کتاب معرفی کنیم.

مدیر کارگروه فرهنگ سازمان ملی یونسکو همچنین از برگزاری همایش تجلیل از روستاهای برگزیده دوستدار کتاب خبر داد و گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ امضاشده میان کمیسیون ملی یونسکو و معاونت فرهنگی وزارت ارشاد برنامه‌هایی برای گسترش کتاب‌خوانی در دست داریم که برنامه جشنواره روستاهای دوستدار کتاب هم یکی از آن‌هاست. در این راستا همایشی نیز در حوزه کتاب هماهنگ کردیم که از برگزیدگان جشنواره روستا تقدیر می‌شود. البته تاریخ برگزاری این همایش هنوز نهایی نشده است.

او متذکر شد: ما علاوه بر فعالیت در بخش تشویقی و حمایت از جشنواره روستاهای دوستدار کتاب در کمیته داوری‌های این جشنوراه نیز به دوستان کمک می‌کنیم و جلسه‌های متعددی برگزار شده است که امیدواریم این دسته اقدامات به گسترش کتاب و کتاب‌خوانی در روستاهای ایران منجر شود.

مستکین همچنین اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی متعدد از جمله روستاهای دوستدار کتاب در استعدادیابی و شناخت ظرفیت‌های فرهنگی مناطق محروم و دورافتاده ایران نقش بسزایی دارد و بی‌شک این دسته اقدامات و استمرار آنها به رونق کتاب‌خوانی در ایران کمک بسیار زیادی می‌کند.

او در پایان گفت: همچنین از دیگر برنامه‌های ما اهدای جوایز به آثار خلق‌شده در حوزه کودک و نوجوان در ارتباط با مشاهیر است و آثاری که به شکل خلاقانه به زندگی این مشاهیر پرداخته باشند مورد تقدیر قرار می‌گیرند.












منبع خبر: خبرگزاری ایسنا

منبع