|
در این بخش می توانید کاربر جدید یا کاربران جدید را به صورت گروهی تعریف کنید .در حالت گروهی لازم است یک شناسه مشترک برای یک دسته کاربر به علاوه یک رمز مشترک موقتی را تعریف کنید .
|
کاربرانی که از قبل تعریف کرده اید را می توانید حذف کنید یا اطلاعات اولیه را تغییر دهید .امکان جستجوی یک شناسه کاربری در جعبه متن زیر وجود دارد .
|
اگر می خواهید برای کاربران یک سازمان به خصوص ، تسهیلاتی ایجاد کنید که بدون وارد کردن شناسه کاربری و رمز عبور ، یک راست وارد سیستم شوند. در این بخش نام آن سازمان را تعریف کنید و در زبانه دوم کار را ادامه دهید .
|
در این بخش می توانید IP های سازمانی که در زبانه قبلی تعریف کردید را یک به یک وارد سیستم کنید تا کاربران آن سازمان بدون وارد کردن شناسه کاربری و رمز عبور ، وارد سیستم شوند .
|
در این بخش با انتخاب یک یا چند کاربر، می توانید به صورت یک جا نوع کاربری آنها را بر اساس قوانین سیستم یک پله ارتقاء دهید .
|
در این بخش می توانید مدارک مورد نظر خود را حذف کنید. ابتدا باید نوع مدرک را فیلتر کنید و سپس مدارک مورد نظر را انتخاب نموده و دکمه حذف را کلیک کنید. توجه داشته باشید که مدارک قابل بازیابی از زبانه بازیافت خواهند بود.
|
مدارکی که از پیش حذف شده اند در این بخش با دو امکان مواجه هستند: بازیافت و حذف دائمی. در حالت حذف دائمی می توانید از بخش پایین جدول بین حذف محتوای مدرک و حذف محتوا بعلاوه شناسنامه (فرا داده) یکی را انتخاب کنید.
|
در این بخش پس از فیلتر نوع مدرک یا جستجوی یک مدرک خاص بر اساس عنوان یا شناساگر آن می توانید وضعیت کیفی جدید (شامل نامعلوم، تایید، رد) را انتخاب کنید. در صورتی که مدرکی را تایید کنید تا زمانیکه عمل ایندکس در سرور انجام نشود قابل جستجو در بخش جستجوهای کاربران نخواهد بود.
|
دو نوع مجموعه در سیستم وجود دارد، مجموعه های استاتیک (ایستا) و مجموعه های دینامیک (پویا). هر دو مجموعه ایستا و پویا را از طریق جستجو در سایت می توان بوجود آورد ولی مجموعه های ایستا از طریق جداول زیر نیز می توان بوجود آورد و مقادیر آن را کم و زیاد کرد.
|
در این بخش می توانید یک مجموعه جدید بسازید و برای آن تصویری انتخاب کنید و یا شناسنامه مجموعه های موجود را ویرایش کنید . امکان حذف مجموعه نیز در این قسمت وجود دارد .
|
به وسیله این بخش می توانید با وارد کردن مشخصات مدارک مورد نظرتان از وضعیت امانت آنها مطلع شوید . به عنوان مثال در حال حاضر مدرک مورد نظر در دست چه کسی است و یا در گذشته چه کسانی این مدرک را به امانت برده اند .
|
با انتخاب یک یا چند مدرک و سپس انتخاب یک کاربر می توانید مدارک مورد نظر را به کاربر انتخابی امانت دهید .توجه کنید که این بخش برای مدیریت امانت فیزیکی است و ارتباطی به مدارک الکترونیکی ندارد .
|
به وسیله این بخش می توانید با وارد کردن شناسه یک کاربر، از وضعیت مدارکی که قبلا به امانت برده یا هم اکنون در امانت اوست مطلع شوید .
|
در این بخش با انتخاب مدرک یا مدارک مورد نظر می توانید یک سطح محرمانگی جدید به آنها بدهید .در زبانه بعدی ، سطوح محرمانگی را به دلخواه می توانید تعریف کرده یا تغییر دهید .
|
در این بخش می توان یک سطح محرمانگی جدید به سطوح موجود در سیستم اضافه نمود. سطوح محرمانگی در سطوح دسترسی می توانند تاثیر گذار باشند.
|
با تعریف کدینگ برای یک پروفایل می توانید شمارش اسناد آن پروفایل را کنترل کنید و یک شناساگر منحصر بفرد برای آن پروفایل ایجاد کنید. در این بخش با تعریف اجزای یک منطق کد گذاری امکان تولید آن در بخشهای ویندسک، وبدسک و وب سرویس بوجود می آید.
|
در این بخش با انتخاب پروفایل مدارک یا وارد کردن Xml نتیجه جستجو می توان تعدادی مدرک را به صورت یکجا ویرایش نمود. بعد از انتخاب مدارک از طریق Xml یا فیلتر می توانید با انتخاب چند مدرک یا همه مدارک (در صورت عدم انتخاب هیچ مدرکی سیستم همه مدارک را ویرایش خواهد نمود) و انتخاب فیلد مورد نظر و وارد کردن مقدار یا مقادیر جدید عمل ویرایش را انجام دهید.
|
لاگ یا مخزن ثبت فعالیتهای کاربران امکان گزارش گیری از هر نوع فعالیت بر اساس نام کاربر، نام مدرک یا نوع فعالیت را می دهد.
|
در این بخش تنظیمات بخشهای مختلف وب و ویندوز سامانه به صورت تفکیک شده قابل دسترسی و ویرایش است. برای هر تنظیم یک شرح کوتاه نیز وجود دارد که راهبر سامانه می تواند آن را مطالعه کند. این بخش مرکز تمام تنظیمات سیستم است و با شناخت این بخش می توان عملکرد سیستم را کنترل نمود.
|
در این بخش می توان یک فیلد جدید به فیلدهای موجود در سیستم اضافه نمود. همه فیلدهای تعریف شده در این بخش ظاهر می شوند و در پروفایلهای مختلف ممکن است بارها مورد استفاده قرار گیرند. فیلدها یا توضیحگرها به عناصر 22 گانه استاندارد دابلین متصل هستند و این اتصال باعث معنا دار شدن فیلدها و امکان انتقال و مدیریت بهتر آنها می شود.
|
در این بخش می توان یک پروفایل جدید را ایجاد نمود. با تعریف یک پروفایل مانند پروفایل سند یا روزنامه می توان خصوصیات کلی پروفایل را تعیین نمود.
|
برای هر پروفایل می توان مجموعه ای از فیلدها را تعریف نمود. فیلدها یا برچسب ها از توضیحگرهای زبانه اول انتخاب می شوند و می توان نام یا برچسب آنها را تغییر داد و برای هر فیلد مجموعه ای از خصوصیات را تعریف کرد.
|
هر فیلد در هر پروفایل می تواند مقادیر پیش فرض داشته باشد که اپراتور بجای تایپ آنها از لیست پیشنهادی برای انتخاب آنها استفاده کند. در این بخش راهبر سامانه می تواند این لیست های پیشنهادی را با منطق بانک واژگان (بصورت تک سطحی) و تزاروس یا اصطلاحنامه (بصورت تودرتو) تعریف کند.
|
با تعریف یک مستند باید مقادیر داخلی آن را بصورت تک سطحی (بانک واژگان) یا تودرتو (تزاروس) وارد کنیم. در این بخش می توانیم برای هر عبارت یا مدخل تعریف شده عبارات مرتبط اعم، اخص و سایر موارد مربوط به یک اصطلاحنامه را تعریف کنیم.
|
در صورت استفاده از قابلیت ارائه اخبار و اطلاعیه ها در سایت می توان در این قسمت خبرها و اطلاعیه ها را تنظیم نمود.
|
در این بخش درختواره اصلی پیمایش مدرک موجود در سیستم تنظیم می شود، با انتخاب هر نوع مدرک و تنظیم تو در تویی آنها می توان یک ساختار اطلاعاتی را در صفحه اول بخش وب سامانه به کاربران نمایش داد.
|
در بخش تنظیمات سایت اطلاعات سازمان شامل نام، لوگو، متن خوش آمد صفحه اصلی و غیره می آید. این اطلاعات در بخشهای مختلف سیستم در وب و ویندوز مورد استفاده قرار می گیرند.
|
در بخش اطلاعات تماس شماره های تماس سازمان و واحدهای مربوطه، آدرس ها و سایر موارد قرار می گیرند. این اطلاعات در بخش تماس با ما در بخش وب سامانه مورد استفاده قرار می گیرد.
|
در این بخش ابزارهای کمکی مثل فلش پلیر، فونتها، سرعت سنج وب و فایلهای مفید قرار می گیرند. هر ابزار جدید یک شناسنامه و آدرس فایل دارد که در این قسمت تنظیم می شود.
|
لیست ابزارهای تعریف شده در زبانه اول در این بخش قرار میگیرند و می توان موارد را حذف نمود یا کلید واژه ای را از توضیحات ابزار جستجو کرد.
|
پیوندهای مفید به سایر وب سایت های داخل سازمان و خارج از سازمان در این بخش تعریف می شوند.
|
در بخش تبلیغات و اعلامیه های تصویری می توان تصاویر جدیدی را آپلود کرد و عناوین و لینک آنها را مشخص نمود تا به صورت اسلاید های پی در پی در بخش وب سامانه دیده شود.
|
مدیریت بخشهای مختلف راهنمای سیستم و ساختاربندی و سلسله مراتب موارد راهنما در این قسمت انجام می شود.
|
در این بخش می توانید کاربران از پیش ایجاد شده را به گروه های ایجاد شده نسبت دهید. توجه داشته باشید که همه کاربران بصورت پیش فرض عضو گروه عمومی هستند ولی می توانند در چند گروه دیگر نیز حضور داشته باشند.
|
در این بخش می توانید یک گروه کاربران جدید ایجاد نمایید یا گروه موجود را حذف کنید. توجه داشته باشید که حذف گروه به معنای حذف کاربران نیست و همه کاربران در گروه عمومی عضو هستند.
|
در این بخش یک پلان یا طرح مالی را تعریف می کنید که شامل نام طرح، مقدار ریالی ارزش طرح، تخفیف در نظر گرفته شده روی طرح و شرح آن می باشد. توجه داشته باشید که مقدار تخفیف به مقدار ریالی پلان اضافه می شود و بنابراین تهیه پلان بهتر از خرید مستقیم مدارک برای کاربران است.
|
در این بخش به صورت کلی هزینه خدمات دارای ارزش ریالی را تعیین می کنید. این هزینه با نوع مدرک، نوع کاربر و نام سرویس تعیین می شود و مبنای محاسبه هزینه کاربران قرار می گیرد.
|
در این بخش یک لاگ کامل از خریدهای کاربران و اضافه و کم شدن شارژ آنها را می توانید ببینید. بر اساس عنوان، شناسه کاربری، شماره تراکنش و نوع سرویس می توانید لیست را فیلتر کنید.
|
نوع کاربران یا نقش های موجود در سیستم در این قسمت قابل تعریف و حذف و اضافه هستند. توجه داشته باشید که بعضی از نقشهای سیستم قابلیت حذف ندارند و جزء قواعد پایداری سیستم هستند.
|
در این بخش می توانید با انتخاب مدارک مورد نظر خود آنها را به یک آدرس شبکه مشخص صادر کنید. اطلاعات صادر شده شامل شناسنامه مدارک و محتوای آنها خواهند بود. این بخش بر اساس استاندارد متس کار می کند.
|
در این زبانه می توان تک تک سرویسها را به گروه های تعریف شده هدایت نمود. راهبر سامانه از این امکان جهت بررسی سرویسهای گروه های متناظر آنها می تواند استفاده کند.
|
در این بخش می توان سرویسهای مختلفی که توسط سامانه پاپیروس ارائه می گردد را طبقه بندی نمود. بصورت پیش فرض یک طبقه بندی اولیه وجود دارد و پیشنهاد می گردد تا حد امکان این طبقه بندی ویرایش نشود. مزیت این طبقه بندی و گروه بندی سرویسها در بخشهایی مانند سطوح دسترسی ها که باید برای سرویس تصمیم گیری شود مشخص می شود.
|
|
تاریخ |
1393/12/28
|
|
عنوان |
8 راه برای بهتر گذراندن تعطیلات سلامت نیوز: 8 راه برای بهتر گذراندن تعطیلات |
|
|
|
|
متن |
تعطیلات معرکه است، موافقید؟ اما خندهدار است که گاهی کودکانازهمین روزهایی که برای رسیدنش لحظهشماری میکردهاند، به درستی بهره نمیبرند و آنرابه کام خود و دیگران تلخ میکنند. درک این مسئله دشوار است که چرا درعین اینکهفراغت از مدرسه و فعالیتهای تفریحی بسیار فراهم است، خانواده همچنان مشکل دارد.نکتهای که باید در نظر گرفته شود این است که این روزها برای برخی از کودکان واقعادشوار میگذرد. به گزارش سلامت نیوزبه نقل از مجله سپیده دانایی، اینجا ما چند راه پیشنهاد میکنیم تا بچهها بتوانندازتعطیلات لذت و بهرۀ بیشتری ببرند:
1 بسیاری از بچهها به یک برنامۀ از پیش تعیینشده وروتین عادت کردهاند، در حالی که بیشتر برنامههای روتین در تعطیلات به هم میخورد.تا اندازهای حفظ کردن برنامههای روزمره مربوط به وقت غذا و بهویژه ساعت رفتن بهرختخواب، کمک خواهد کرد که ساعتی را که بدن به آن عادت کرده تا حدی پابرجا نگهداریم.
2 گاهی برخی از بچهها وقتی ساختاری وجود ندارد تا بهآنها کمک کند که بدانند در طی روز چه اتفاقی خواهد افتاد، دچار مشکل میشوند؛ پسبرنامههای روزانۀ خود را برای کودکتان توضیح دهید. حتی درمورد بچههای کوچکتر میتوانیدبا نقاشی کشیدن به آنها نشان دهید که قرار است روز را چگونه بگذرانید.
3 در روزهای تعطیلی سال نو، رفتوآمدها بسیار زیاد میشود.خانوادهها و دوستان دور هم جمع میشوند، افراد در مهمانیها شرکت میکنند، یاممکن است چند مهمان در خانه داشته باشند. روبهرو شدن با اینها میتواند برای کودکان خجالتی بسیار دشوار باشد. مردمانتظار دارند بچهها قادر به اداره کردن این موقعیتها باشند، چراکه معتقدند به هرحال این مهمانان فامیل و آشنایان هستند! برای آنچه به نظر برای کودکتان مناسب میرسدبرنامهریزی کنید. اگر با گروههای بزرگ مشکل دارد، در دل همان گروه بزرگ، گروهکوچکی را ایجاد کنید. مثلاً دو تا از پسرعموها یا پدربزرگ و مادربزرگ را کناربکشید و گروهی تشکیل بدهید. پیش از هر برنامه راهکارهایی را برای کنار آمدن بامشکلات در نظر بگیرید.
4 برخی بچهها وقتی خود را با همسالان خود مقایسه میکنند،از کمبود اعتماد به نفس رنج میبرند. به هر حال ممکن است مثلاً دخترعمویی در فامیلوجود داشته باشد که به خاطر گرفتن مدال یا قبول شدن در مدرسهای بهتر، به شدت از سویدیگران تحسین شود. مطمئن شوید که قابلیتهای فرزند شما نیز ارائه شده باشد: ممکناست فرزند شما روابط اجتماعی خوب یا مهارت خاصی داشته باشد. به او نقش خاصی مثلاًعنوان «عکاس خانواده» را بدهید.
5 چالش مشابه دیگر، وقتی شکل میگیرد که کودکان بابستگان یا همسالانی روبهرو میشوند که خانوادههایشان ثروت و قدرت بیشتری دارند،خانههای بزرگتر یا هدایای گرانقیمتتر. البته این چالش ممکن است برای خود شما نیزشکل بگیرد؛ به هر حال از فرزند خود انتظار نداشته باشید که احساس خود را انکار کندو دربارهاش صحبت نکند. احساسات آنها را پذیرا باشید، و به جنبههای مثبت صمیمیت ونزدیکی خانوادهتان، نقاط قوت آنها و ارزشهایتان اشاره کنید.
6 هیجان بسیار خوب و عالی است، اما میتواند برخی ازکودکان را بسیار برانگیخته کند. حواستان به نشانههایی که هشدار میدهند «کافیاست» باشد و راه مناسبی برای خلوتکردن کوتاه فرزندتان در ذهن داشته باشید. مثلاًنوۀ دوسالۀ من به خاطر هیجان زیادی که داشت، جشن تولدش را ترک کرد تا کمی راه برودو بعد برگردد.
7 وقتی به مسافرت میرویم، معمولاً طوری وسایلمان را جمعمیکنیم که گویی میخواهیم به مریخ سفر کنیم یا به کشوری بیگانه یورش ببریم. بچههارا در برنامهریزی برای وسایلی که قرار است همراه خود ببریم دخیل کنیم و از آنهابپرسیم چه چیزهایی را دوست دارند همراه خود بیاورند. با این کار، هم عملکردهایاجرایی مناسب را به آنها آموزش دادهایم و هم باعث شدهایم احساس کنند در این فعالیتسهیم هستند. ممکن است آنها از بازی با وسیلهای کهخودشان برداشتهاند احساس رضایت بیشتری بکنند.
8 مواظب خودتان باشید! معمولاً تعطیلات زمان دشواری برایوالدین است. تصمیمهایی بگیرید که شرایط را برای شما راحتتر کند؛حتماً زمانی رابرای لذت بردن خودتان هم در نظر بگیرید.
داشتن انتظارات واقعی از همه- بچه ها و بزرگترها- یعنیاگرچه ممکن است برنامهها بسیار عالی نباشد، اما میتواند سرگرمکنندهتر و جالبترباشد. سپری کردن روزهای بسیار طولانی، فاصلههای زیاد بین وعدههای غذایی، فعالیتهایزیاد با افراد بسیار زیاد- همۀ اینها باعث میشود هر یک از ما کمتر از آنچه در حدانتظار و مطلوب است عمل کنیم. تلاش کنید لذت ببرید، نه اینکه تنها کارهای زیادی رابه طور کامل انجام دهید، مطمئن باشید همگی شما زمان خوشی را در کنار هم خواهیدگذراند.
منبع خبر: سلامت نیوز
|
منبع |
|
|
|
|